11 végzetes hiba, amit még az egészséges táplálkozás gurui is elkövetnek

 

A legtöbb ember, miután egészséges életmódra vált, mégsem éri el a célját. Talán mert nem is biztosak benne, hogy a megfelelő táplálkozási módot választották. Ha közelebbről szemügyre vesszük a helyzetet, könnyen rádöbbenhetünk, hogy az egészséges táplálkozással kapcsolatban rengeteg információnk hibás. Hogy fejleszd az ismereteidet, és jó irányban haladhass tovább az egészséges életmód útján, most megismerheted a legelterjedtebb tévhiteket a helyes táplálkozással kapcsolatban.

1. Bio élelmiszerek

A bio élelmiszerekről hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy egészségesebbek és biztonságosabbak a többinél. De ezt semmiféle tudományos bizonyíték nem támasztja alá. A bio növények termesztéséhez a gazdálkodók nem használnak növényvédő szereket. Ezeket természetes növényvédőkkel helyettesítik, melyeknek a mellékhatásait eddig alig-alig vizsgálták.

 

Az “öko” és a “természetes” felirat a csomagoláson nem minden esetben jelenti, hogy az adott élelmiszer egészséges. Időnként csak marketingfogás, amivel növelik az eladást. Amikor ilyen élelmiszert vásárolsz, figyeld az összetevőket, a származást és a kinézetet is.

2.
Gluténmentes termékek

Mostanában a glutént tartalmazó élelmiszereket szokás károsnak titulálni. Vannak, akiknek valóban ragaszkodniuk kell a gluténmentes diétához, ők a liszt- vagy gluténérzékenységben (cöliákiában) szenvedők. De az embereknek mindössze 1%-a tartozik ebbe a csoportba.

Egyéb esetekben azonban nincs bizonyítéka annak, hogy a gluténmentes táplálkozás jobb egészséghez vezetne. A legújabb kutatások szerint a glutén kiiktatása növeli a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát, mivel a gluténnal együtt a teljes értékű gabonákat is kizárjuk az étrendből.

3. Csökkentett zsírtartalmú termékek

Az egészséges életmódra való törekvés közben sokan választanak csökkentett zsírtartalmú termékeket. De csak nagyon kevesen gondolnak bele, hogy a zsír helyett a gyártók más összetevőkket használnak, hogy megőrizzék a termék állagát és ízét.

Például cukrot, ízesítőket, stabilizálókat, transzzsírokat, melyek mind ártanak az egészségnek.

A normál zsírtartalmú élelmiszerek alapvető részei a kiegyensúlyozott étrendnek. Csak akkor szükséges kizárni a zsírt a táplálkozásból, ha erre valóban egészségügyi okunk van.

4. Gyümölcslevek

A gyümölcslevekben rengeteg a cukor, élelmi rost ugyanakkor nincs bennük. Ezért növelik az étvágyat, túlevéshez és elhízáshoz vezetnek. A levek sem az éhséget, sem a szomjúságot nem csillapítják, éppen ezért szinte alig különböznek a szénsavas üdítőktől.

Gyümölcslé helyett egyél meg inkább egy egész gyümölcsöt, vagy gazdagítsd a vizedet gyümölcsökkel.

5. Energiaszeletek

Ezek gyors harapnivalók, amiket az egészséges élelmiszerek között árulnak az üzletekben. De valóban egészségesek? A legtöbb energiaszeletben van cukor, csokimáz, karamell, mesterséges ízesítő és más adalékanyagok. Semmiben sem különböznek a közönséges édességektől cukortartalom tekintetében. Kalóriatartalmuk pedig megfelel egy kiadós ebédnek.

Ha édességre vágysz, válassz étcsokoládét. Kis mennyiségben ez jót tesz az egészségednek, és csillapítja a nassolási vágyadat.

6. Aszalt gyümölcsök

Hogy az aszalt gyümölcs ártalmas vagy hasznos-e egészségünk szempontjából, azt a készítésének és tárolásának módja dönti el. A gyártók rendszerint kémiai összetevőkkel kezelik a gyümölcsöket aszalás előtt, hogy tartósabbak legyenek, de közben értékes tulajdonságaik elvesznek.

A szárított gyümölcsök akkor egészségesek, ha otthon, magad főzöd és szárítod meg őket. Ha mégis üzletben vásárolod meg, azokat válaszd, melyek nem néznek ki annyira tökéletesen. Nem fényesek, a felületük pedig durva.

7. Barna héjú tojás

Mítosz csupán, hogy a barna héjú tojás jobb minőségű, mint a fehér. A tojás mérete és színe a tyúk fajtájától függ, míg a tojássárgája színe arról árulkodik, mivel etették a tyúkot.

Tojást mindig a tárolás és a kinézete alapján vásárolj. A legjobb a tiszta héjú, repedésektől mentes és hűtve tárolt tojás.

8. Sportitalok

A sport és az egészséges életmód közti szoros összefüggés miatt a sportitalokat is sokan egészségesnek tartják. Miközben édes szódavizet, kukoricaszirupot, mesterséges élelmiszer adalékokat és színezékeket is tartalmaznak. A sportitalok gyártói azt ajánlják, edzés alatt kortyolgasd a termékeiket. De ezek az italok nem fogják megszüntetni a szomjúságodat, ezenkívül pedig az edzés hatékonyságát is csökkentik.

A legjobb, ha sportitalt is a saját kezeddel készítesz magadnak.

9. Import termékek

Sokan szentül hiszik, hogy a külföldről származó termékek jobbak, mint a hazaiak. Ez egyes esetekben igaz lehet, de nem feltétlenül. Például jóval egészségesebb helyi, szezonális termékeket fogyasztani, mint azokat, melyek külföldről érkeztek. Egy helyi gazdaságban, természetes körülmények között termesztett alma szinte azonnal a boltokba kerül, és sokkal több hasznos tápanyagot tartalmaz, mint a távoli országokból származó, egzotikus gyümölcsök, melyeket vegyi anyagokkal kezeltek, hogy kibírják a hosszú utat, és friss kinézettel kerüljenek a vevőkhöz.

Természetesen az import termékeknek is lehetnek előnyeik, de fordíts különös figyelmet a lejárati dátumukra, az összetételükre, a gyártójukra és az importálójukra.

10. Granola

A granola (gyakorlatilag sült müzli) körüli felhajtást elsősorban a gyártók generálják. A magas rost- és vastartalma mellett a granolának kiugró a cukortartalma, és sok egészségtelen olaj is található benne, ami haszontalanná teszi. Természetesen granolából is találhatsz olyat, melyben a káros anyagok mennyisége minimális. Ezért érdemes ellenőrizned a csomagoláson az összetevők listáját.

Az alapszabály az, hogy a legegészségesebb étel az, amelyiket te magad készíted el. Vásárold meg a hozzávalókat, süsd meg őket, és kész is az egészséges granolád!

11. Kisebb mennyiséget, de több kalóriát fogyasztunk

A különbség a sült és a főtt tojás között, hogy a főtt tojásban 66 kalóriával kevesebb van. Tehát, ha megeszel 2 főtt tojást, az összesen 188 kalória, ami alig valamivel több, mint amennyi egy sült tojásban van.


Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com