2 hét alatt rengeteg kilót leadhatsz, ha ezeket betartod: dietetikusok és szakemberek legjobb módszereikről beszéltek

 

Stresszelsz a munkahelyeden, rosszul alszol, és csak a gyorsétteremre van időd. Ezektől nem lesz jó az alakod, inkább csak rosszabb lesz a helyzet. Az egészséges táplálkozást és életmódot követni nem könnyű, elcsábulni a finomságoktól viszont nagyon is az. A fogyás azonban nem feltétlenül a szigorú diétákról és a kimerítő edzésekről szól. Sok trükk van, melyek segítségével már 2 hét alatt több kilótól szabadulhatsz meg.
A következő tippekkel megkönnyítheted az életedet, és megszabadulhatsz a legmasszívabb úszógumitól is.

13. Kelj fel korábban

Ne hagyd, hogy néhány ágyban töltött plusz óra az alakod hátrányára váljon! Ha eleget alszol, javul az anyagcseréd, de ha túlalszod magad, kárt tehetsz a testedben. Tudósok szerint azok, akik napi 8-9 órát alszanak és délelőtt 10:45 után kelnek fel, napi 250 kalóriával többet visznek be, mint a korábban kelők. Mindennek a tetejében pedig leginkább az édes, a sós és a zsíros ételek után sóvárognak.

 

12. Moss fogat gyakrabban

A fogkefe nem csak megtisztítja a fogaidat, de a túlsúly ellen is segít harcolni, ha napközben is használod. Egy kutatásban 14.000 ember részvételével vizsgálták a fogmosás és a fogyás közötti kapcsolatot. A fogkrém eltávolítja az ételmaradékokat, ezzel megszünteti a receptorokkal való kommunikációt, így az agyunk azt a jelet kapja, hogy “vége az ebédnek”.

11.
Nevess többet

Nem vicc: Az őszinte nevetés kb. ugyanannyi energiát igényel, mint a séta, mivel több izmot mozgat meg, főként a hasizmokat. Azaz, 10-15 perc nevetéssel 40-170 kalóriát égethetsz el. A pozitivitás pedig egyébként is minden szempontból előnyös.

10. Igyál több vizet

Ha elég vizet iszol, felgyorsul a zsírégetés folyamata a testedben. Egy kísérletben a résztvevőknek 2 nagy pohár vizet kellett meginniuk. Utána az anyagcseréjük 30%-kal jobb és gyorsabb lett. Tudósok szerint csak azzal, ha napi 1,5 liter vagy ennél több folyadékot iszunk, évente 17.400 kalóriát (kb. 2 kilót) égethetünk el. Érdemes kipróbálni!

9. A 2,5 perces szabály

A szabály lényege, hogy az edzés közben 5-30 másodpercig tartó intenzív mozgás (pl. kerékpáron vagy futópadon a sebesség felgyorsítása) 4 perces szünetekkel serkenti az anyagcserét.

Így mindössze napi 2,5 perc intenzív edzéssel 200 extra kalóriát égethetünk el. Tedd hatékonyabbá az edzést!

8. Egyél kevesebbet, de gyakrabban

Nagyon egyszerű: ha gyakran eszel, tudatod a testeddel, hogy nem kell a zsírt elraktároznia. Ugyanakkor, ha kihagysz egy-egy étkezést, az agyad éppen az ellenkező jelet fogja kapni. Kutatások szerint, ha gyakrabban és kevesebbet eszünk, a koleszterinszint 15%-kal, az inzulinszint pedig 28%-kal is csökkenhet. Az inzulinnak pedig fontos szerepe van, mivel ez szabályozza a cukor szintjét a vérben. Ha kevés az inzulin, a glükóz sem a zsírsejteket, sem az izmokat nem éri el. A dolgozó izmok így “régi” zsírokat égetnek el, hogy energiát nyerjenek.

7. Csökkentsd a kék fény mennyiségét

Ezzel is javíthatod az anyagcserédet. Csökkentsd a telefonodon a kék fény mennyiségét, mielőtt lefekszel. Tanulmányok szerint az erős fény összezavarja az agyat, így az leállítja a melatonin termelését. Az anyagcserénk pedig szorosan összefügg az alvási ritmusunkkal, befolyásolja mind az alvás minősége, mind a mennyisége. Állítsd át a telefonod fényét, és meglátod, jobban fogsz aludni!

6. Ne számold a kalóriákat

Táplálkozási szakértők szerint jobb, ha nem kalóriákra koncentrálsz, hanem inkább az ételek minőségére, hiszen nem minden kalória egyforma. Pl. egy magas kalóriatartalmú hamburger káros az egészségre, de a magas kalóriatartalmú diófélék előnyösek. Az egészséges élelmiszerek természetesek és csak minimálisan feldolgozottak, mint a zöldségek, diófélék, magvak, melyek mindegyike több hasznos és egészséges összetevőt tartalmaz, mint pl. a porított változataik. Ezekkel az élelmiszerekkel könnyebben megszokhatod az új étrendedet, feltöltheted a szervezeted vitaminokkal és ásványi anyagokkal, ezenkívül az éhségérzetet is csökkentheted.

5. Engedj be hűvös levegőt a hálószobába

Egy kísérlet eredményei szerint a szoba alacsony hőmérséklete hatással van a barna zsírokra, arra a zsírrétegre, ami megvédi a tested a megfagyástól. A fehér zsír felhasználásával energiát állít elő, hogy felmelegítse a testet. A kísérletben résztvevő alanyok különböző hőmérsékletű szobákban aludtak, szobahőmérsékletűben, hűvösben és melegben. Azok, akik hűvösben aludtak, 4 hét után több fehér zsírtól szabadultak meg a hasukon, mint a többiek.

4. Felejtsd el a napközbeni alvást

Tudósok szerint kevesebb zsírt égetnek azok, akik nappal alszanak és éjjel aktívak. Egy kísérletben 14 egészséges embert vizsgáltak 6 napon keresztül. Az első 2 nap a résztvevők éjjel aludtak, nappal nem. Majd felcserélték az alvási szokásaikat. Kiderült, hogy mikor napközben aludtak, az anyagcseréjük romlott, mivel a biológiai órájuk nem tudott tökéletesen illeszkedni az új alvási ritmusukhoz. Ha éjszakai műszakban dolgozol, az orvosok azt javasolják, 50-60 kalóriával kevesebbet fogyassz.

3. Egyszer egy héten függeszd fel a diétádat

A “csaló” étkezések közkedveltek az amatőr és a profi sportolók körében is, amikor a szigorú diétás szabályokat hetente egyszer megszegik. Ilyenkor ehetsz bármit, még a tiltott ételeket is. Ezzel a pszichédet cselezed ki: ha tudod, hogy meglesz az erőfeszítéseid jutalma, sokkal könnyebben tartod magad a diétához, és könnyebben mondasz le a bűnözésről.

2. Szabadulj meg a stressztől

A stressz bizonyítottan lassítja az anyagcserét. Mi több, ha stresszelsz, sokkal több zsíros, édes és sós ételt eszel. A tudósok szerint a magas kalóriatartalmú ételek fogyasztása stresszes állapotban jelentősen hozzájárul a hízáshoz és az anyagcsere lassulásához.

1. Aludj eleget

Az egészséges 8 órás alvás – este 10-11 órától reggel 6-7 óráig – hozzájárul az anyagcsere jó működéséhez és a hasi zsírréteg csökkenéséhez. Egy kísérletben 60.000 nőt vizsgáltak, és a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy azok, akik kevesebb, mint 5 órát aludtak, hajlamosabbak voltak a hízásra, mint azok, akik eleget aludtak.

Ikreken is végeztek ezzel kapcsolatban kísérletet. Ez pedig kimutatta, hogy az alváshiány a zsigeri zsírok mennyiségének növekedését okozza, mivel az ezeket a zsírokat felhalmozó kortizol szintje megnő. Ráadásul a gyakori alváshiány glükóz-tolerancia problémákat is okoz. A szervezet nem tudja átalakítani a cukrokat energiává, helyette zsír lesz belőlük.


Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com