6 öregedésgátló gyakorlat, amitől a tested olyan lesz, mint új korában

 

Ha tökéletes fizikai, szellemi és lelki harmóniára vágysz, lehet, hogy azt a Qigongban fogod megtalálni. Ez a kínai technika nagyon különleges fizikai és meditációs gyakorlatokat ötvöz. A híres taoista mester, Mantak Chia szerint ezek a gyakorlatok nem csak javítják a fizikai és a mentális állapotot, de rendszeresen végezve még az aktív életet is meghosszabbítják. Ha te is nyitott vagy az új dolgokra, a következő összeállítás a népszerű Qigong gyakorlatokról neked szól.

1.
Légzés

A mester szerint a megfelelő technikával végzett légzés javítja az általános állapotot, és meghosszabbítja az élettartamot.

 
  • Végy lassan levegőt az orrodon keresztül, és tartsd bent 1-2 másodpercig.
  • Még szívjál be egy kevés levegőt, hogy teljesen megtöltsd a tüdődet.
  • Tartsd benn 1-2 másodpercig, majd a szádon keresztül fújd ki. Hosszan és lassan végezd a kilégzést.

Ez a légzéstechnika egyensúlyba hozza a testet, és jelentősen lassítja az öregedési folyamatokat.

2. Bemelegítés

A bemelegítés nagyon fontos. Ez a legelső lépés, soha ne hagyd ki!

  • Teljesen lazítsd el a tested.
  • Kissé hajlítsd be a térdeidet, és próbáld a testsúlyodat a két lábadra helyezni.
  • Lendítsd előre, majd hátra a karjaidat, aztán lendítsd őket oldalra.

3. A vesék és a hát erősítése

Ezzel a gyakorlattal erősítheted a hátad, és javíthatod a vesék működését.

  • Állj egyenesen, lábaid egymás mellett vagy vállszéles terpeszben. Lábfejeid előre nézzenek.
  • Lassan hajolj előre egészen a talajig, de a térdedet ne hajlítsd be.
  • Nézz fel, és próbáld megérinteni a talajt. Ha helyesen csinálod, érezni fogod a feszülést a derekadban.
  • Maradj így 10 másodpercig, majd lassan térj vissza a kiinduló testhelyzetbe.
  • 6-szor ismételd.

4. Hát kiegyenesítése

Ezzel a gyakorlattal a testtartásodat javíthatod, illetve a látásodat is. Remek háterősítő, és javítja az oxigén keringését a vérben.

  • Állj egyenesen, és lassan hajtsd hátra a fejed.
  • Maradj így 15 másodpercig, végy mély lélegzetet.
  • Lassan hajtsd vissza a fejedet a kiinduló pozícióba.
  • 6-szor ismételd, és naponta többször végezd el ezt a gyakorlatot.

5. Stresszcsökkentő gyakorlat

Ez a gyakorlat az egész testet ellazítja.

  • Állj kétszeres vállszéles terpeszben.
  • Emeld fel a kezedet a mellkasodhoz úgy, hogy a tenyereid feléd nézzenek.
  • Nyújtsd ki a karjaidat.
  • Húzd vissza a tenyereidet a mellkasodhoz.
  • Térj vissza a kezdő pozícióba.
  • 6-szor ismételd.

6. Hát nyújtása

Ezt a gyakorlatot “két kézzel az ég felé” gyakorlatnak is nevezik. Növeli a tüdő kapacitását, feltölti a testet energiával, javítja a máj, a vesék, a gyomor és a belek működését.

  • Állj egyenesen, a kezeidet magad előtt kulcsold össze.
  • Lélegezz, és lassan emeld a kezeidet a fejed fölé, felfelé néző tenyerekkel.
  • Ezzel egy időben állj lábujjhegyre. Fújd ki a levegőt, és lassan engedd vissza a kezeidet.
  • 6-szor ismételd.

Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com