7 étel, amiből nyerhetsz elég fehérjét, ha nem eszel húst

 

A vegetáriánusok számára is létezik megoldás a fehérjék pótlására. A szakértők szerint a húsmentes táplálkozás egyáltalán nem vonja maga után a protein hiányt, hiszen számos különböző élelmiszerből hozzájuthatunk ehhez az értékes tápanyaghoz.

1. Tojás

Tojásonként 6 g fehérje egyáltalán nem kevés! Kezdd a reggeledet egy pár tojással, hogy délig kibírd éhség nélkül!

A tojásnak ráadásul rengeteg válfaja van, akár mindennap másféleképpen készítheted el.

 

2. Túró

Fél bögrében 13 g fehérjét tartalmaz a túró, ami önmagában is nagyon finom csemege. Megfizethető, kapható zsírszegény változatban és kálcium is van benne csontjaink védelmében. Elkészítheted fűszeresen, ha zöldségekkel és friss fűszernövényekkel kombinálod, de édesítheted is gyümölcsökkel, fahéjjal.

3. Quinoa

1 bögre főtt quinoa 8 g fehérjét tartalmaz. Rendszeres fogyasztása nagyon ajánlott a vegetáriánusok és mindenki számára, aki egészséges fehérjeforrást keres. 20 perc alatt el is készül, ehetjük rizs helyett, de tökéletes salátának elkészítve is.

4. Tökmag

3 dkg tökmagban 7 g fehérje van. Ha veszünk egy zacskóval, bárhol elrágcsálhatjuk, több szempontból is egészséges nassolnivaló. De a konyhában is felhasználhatjuk salátákhoz vagy levesekhez feltétnek. Azonban tartsunk vele mértéket, a többi magféléhez hasonlóan sem zsír-, sem kalóriatartalma nem kevés.

5. Szójatej

1 bögre szójatejből 8 g fehérjéhez juthatunk hozzá. Bár valamennyi szójakészítmény bővelkedik fehérjében, talán ez a legfinomabb és legsokoldalúbban felhasználható. Ízesített változatokban is kapható, a vaníliás például nagyon jól passzol a kávéba, smoothie-ba.

6. Görög joghurt

2 dl görög joghurt 15 g fehérjével tölt fel minket. A legtöbb esetben a görög joghurt fehérje tartalma kétszerese a sima joghurténak. Sűrű és kevésbé édes, ugyanakkor kevesebb kalóriát is tartalmaz. Friss gyümölcsökkel gyors reggelit készíthetünk belőle.

7. Lencse

Fél bögre főtt lencse 9 g fehérjét tartalmaz. Többnyire levesként vagy főzelékként készítjük el, de érdemes utánajárni, mennyi egyéb elkészítési módja van ennek a sok fajtát felvonultató hüvelyesnek.


Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com