7 jel, hogy többet kellene enned ahhoz, hogy fogyni tudj

 

Valószínűleg fel sem merül egy fogyókúrázóban, hogy többet kellene ennie. Pedig a túl nagy kalória spórolás útjában is állhat a fogyásnak. Ha nem veszünk magunkhoz kellő mennyiségű kalóriát, visszájára fordulnak a dolgok, hiszen a testnek kalóriára van szüksége ahhoz, hogy zsírt tudjon égetni.

Az étel és a benne lévő kalória mozgatja az anyagcserét, a fogyás csak így lehetséges. Ha eleget eszünk, a testünk az elfogyasztott ételt elsősorban energiaforrásként használja fel, csak ezután alakítja át zsírrá, hogy energiatartalékot képezzen. Ha megvonjuk a kalóriákat, testünk éhező üzemmódba kapcsol, elkezdi lebontani a sovány izomzatot, hogy energiatartalékot képezzen. Ekkor lassul az anyagcsere, a fogyás pedig nehézkessé válik.

 

A kalória szükségeletet rengeteg tényező befolyásolja: az életkor, a nem, az aktivitási szint.

De általánosságban egy nőnek napi 1200-1500 kalóriát ajánlott magához vennie. Ha ez alatt marad a kalóriabevitel, a test alapvető folyamatai kerülnek veszélybe. Nem vagy benne biztos, hogy fogyasztasz-e elegendő kalóriát? Ha az alábbi jelek valamelyikét tapasztalod magadon, nagy az esélye, hogy többet kellene enned!

1. Folyton az evésre gondolsz

Ha a legváratlanabb pillanatokban is ételek képei lebegnek a szemed előtt és koncentrálni sem tudsz másra, valószínűleg keveset ettél. Étkezések között egészséges rágcsálnivalókkal gondoskodj arról, hogy ez ne fordulhasson elő! Hogy elkerüld a túlevést és az éhséget is, válassz fehérjében és rostokban gazdag ételeket.

Egyél túrót vagy olajos magvakat, egy darab gyümölcsöt, aminek tápanyagértéke is van.

2. Kihagyod az étkezéseket

Hogy átugrod a reggelit és éhezteted magad ebédig, nem éppen a kulcs a fogyáshoz. Persze, figyelned kell a kalóriákra, de ha túl kevés kalóriát viszel be, folyamatosan úgy fogod érezni, hogy megfosztod magad valamitől, így pedig könnyen előfordulhat, hogy fel is adod a diétádat. Ha olyan étrendet követsz, ami csak három étkezést enged meg naponta, elkerülhetetlenül sóvárogni fogsz. Hogy elérd a kitűzött céljaidat a fogyásban, három étkezést és két étkezés között egészséges nassolást tégy rendszeressé! Sovány húsokat, egészséges zsírokat, teljes értékű gabonákat fogyassz!

3. Kimarad a menstruációd

Ha egészséges ütemben fogysz, az nem viseli meg a szervezetedet és nem érinti semmilyen módon a menstruációs ciklust sem. Ám ha nem fogyasztasz elegendő kalóriát, a ciklusod kimaradhat vagy szabálytalanná válhat. Előfordulhat, hogy a testnek nem áll rendelkezésére elég zsír ahhoz, hogy nemi hormonokat állítson elő, így a menstruáció elmarad.

4. Szörnyű fejfájásaid vannak

Az agynak szüksége van a vérben található glükózra. A glükóz pedig az elfogyasztott szénhidrátokból származik. Ha túlzottan visszafogod a kalóriákat és a szénhidrátokat, az agy ki fog éhezni az energiára. Ilyenkor szédülünk, fejfájásunk van, ez mind azt mutatja, hogy nem ettünk eleget és a vércukorszint nagyon lezuhant. Fogyassz több kalóriát és szénhidrátot, hogy elkerüld a fejfájást és gyorsabban fogyj!

5. Ha edzés után aludnod kell

Ha az edzésed után úgy érzed, azonnal be kell dőlnöd az ágyba, szintén egy jel arra nézve, hogy túl kevés kalóriát fogyasztottál. Ha nem gondoskodsz energiáról, az edzés nagyon kimeríti a testedet. Csak egy dolog ilyenkor a fizikai fáradtság, de ha rendszeresen előfordul, teljesen elveszítheted a motivációdat a rendszeres testmozgásra.

6. Folyton feszült vagy

A legtöbben, amikor éhesek, hajlamosak ingerültebben reagálni. Ugyanez történik, ha kevés kalóriát fogyasztunk. Ha fogyni próbálsz, úgy tedd, hogy a hangulatod ne változzon meg. Ha ez negatív irányban mégis megtörténik, biztos, hogy valamit rosszul csinálsz!

7. Sosem laksz jól

Ha csak egy kevés salátát engedélyezel magadnak ebédre, nem fogsz jóllakni és vágyakozol majd más ételek után. De ha a saláta mellé fehérje forrásokat, teljes értékű gabonákat, egészséges zsírokat is pakolsz a tányérra, kevésbé fogod kívánni a desszertet. A megfelelő adagok kimérése sem arról szól, hogy kis adagokat egyél. Sokkal inkább arról, hogy sokat egyél egészséges ételekből.


Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com