7 reggeli szokás, ami akadályoz a fogyásban: érdemes ezekre odafigyelni

 

Hogy hogyan alakul a reggel, meghatározza a hangulatunkat egész napra, de arra is hatással van, hogy mit fogunk enni napközben. A reggeli rituálék határozzák meg, hogy mennyit eszünk ebédre, és hogy a testünk felhasználja a kalóriákat, vagy félreteszi őket szükség esetére.
Tudományos bizonyítékok támasztják alá, hogy a szokásaink és a testünk egyensúlyának felborulása között – ami súlygyarapodást okoz -, szoros összefüggés van.

1. Nem bőséges a reggelid

Az időpont, hogy mikor eszünk, sokkal fontosabb annál, minthogy mit eszünk. Izraeli tudósok bizonyították, hogy a kiadós reggeli és a könnyű ebéd jóval hatékonyabb a testsúly megtartásához, mint a könnyű rágcsálnivalók gyakori fogyasztása.

 

Ennek oka pedig az, hogy az anyagcsere sebessége napközben változik.

A legfőbb következtetés, amit a tudósok ebből levontak, hogy a magas kalóriatartalmú reggelit nem szabad visszautasítanunk. Az ebédnek közepes mennyiségűnek, a vacsorának pedig könnyűnek kell lennie.

2. Nem sétálsz a napsütésben

A napfény szinte szó szerint égeti a zsírt.

Legalábbis a fehér zsírszövetet. Kanadai kutatók végeztek egy kísérletet, melynek során bebizonyosodott, hogy a napfény hatására a lipidek mérete csökken.

Ez a felfedezés részben megmagyarázza, hogy télen miért vagyunk hajlamosabbak némi extra súlyt felszedni. Azt azért tartsd észben, hogy nagyon sokat a napon lenni nem jó, mindig kend be magad naptejjel.

3. Nem iszol meg egy pohár vizet ébredés után

Egy felnőtt ember teste 55-60%-ban vízből áll, ezért is nagyon jó ötlet rögtön ébredés után meginni egy pohár vizet. A víz beindítja az anyagcserét, aminek következtében kevesebb zsír raktározódik el. Segít megszabadulni a méreganyagoktól is. Egy kísérletben résztvevő féri minden reggelt egy pohár vízzel indított, az eredmény pedig azt mutatta, hogy a testzsír százaléka 17-ről 10%-ra csökkent.

4. Nem edzel

Azon kívül, hogy égetik a kalóriákat és gyorsítják az anyagcserét, a reggel elvégzett gyakorlatoknak megvan az az előnyük is, hogy csökkentik az étvágyat. Egy kísérlet során azt tapasztalták, hogy azok, akik reggeli előtt edzenek, napközben kevesebbet esznek.

Ez valószínűleg a mozgás testet felébresztő hatásának köszönhető. Az evéssel azok, akik reggel nem mozognak, a felkelés stresszhatásait próbálják csökkenteni. Arra is rájöttek, hogy a még éhesen végzett mozgás 20%-kal hatékonyabb a fogyás tekintetében, mint a napközben végzett edzés.

5. Ebédre vagy vacsorára tartalékolod a legfinomabb falatokat

Ha nem tudsz ellenállni az édességnek vagy a finom péksüteményeknek, a nap első felében fogyaszd el őket, legalábbis a kutatók ezt tanácsolják. Egy reggel elfogyasztott muffin kevésbé hízlal, mintha ugyanazt a muffint este ennéd meg.

6. Reggel olvasod a híreket

Az aggodalom és a félelem, amit a hírek váltanak ki belőled, negatív hatással van az egészségedre. Ez különösen igaz, ha krónikus alváshiányban szenvedsz. Ennek oka, hogy a hosszútávú stressz hatására az őssejtek zsírsejtekké alakulnak.

A kutatók szerint ez úgy működik, hogy a stressz hatására a szervezet hormonokat termel, hogy jobban tudjon alkalmazkodni az új körülményekhez. Ha a stressz rövidtávú, nem alakulnak ki új zsírsejtek. Ha hosszútávú, akkor azonban már beindul a kalóriagyűjtési folyamat. Még ha kevesebbet is kezdünk enni, nem leszünk képesek fogyni, míg a stresszes szituáció meg nem szűnik.

7. Alábecsülöd kedvenced segítségét

Egy kutya remek társ tud lenni a futásban, egy macska pedig még élvezetesebbé teheti a jógázást. Egy tanulmányban kimutatták, hogy sokkal könnyebben tudják megtartani a súlyukat azok, akiknek van háziállatuk. A kommunikáció és a foglalkozás az állattal csökkenti a stresszt, így kisebb eséllyel kell nyugtatnod magad egy muffinnal vagy néhány csokis keksszel.


Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com