8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

 

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is.
Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhetsz meg, melyek ellazítják az izmaidat és melyektől jobban érezheted magad.

1. Füzér póz

  • Állj egyenesen, lábaid csípőszéles terpeszben.
  • Hajolj mélyen előre.
  • Lassan hajlítsd be a térdeidet, guggolj le. A fenekedet ereszd le, amennyire tudod, a hátad maradjon egyenes.
  • Tárd szét a lábaidat, a könyökeiddel nyomd szét a térdeidet. Tenyereidet tedd össze.
  • Egyenletesen és mélyen lélegezz.
  • Tartsd meg magad ebben a helyzetben 10-15 másodpercig.
    2-szer ismételd.

Ha nem tudod a sarkaidat a talajon tartani, tégy a lábad alá egy összecsavart törölközőt.

 

2. Körbe forgás

  • Állj egyenesen, karjaidat nyújtsd ki oldalra.
    Az ujjaidat szorítsd össze, tenyereid lefelé nézzenek.
  • Anélkül, hogy a kezed pozícióját megváltoztatnád, tegyél 3 teljes fordulatot az óramutató járásával megegyező irányba.
  • Ismételd az ellenkező irányban is.

3. Csípő, térdín és fenék nyújtása

  • A bal lábadat tedd fel egy kis asztalra vagy egy kb. térdmagasságban lévő tárgyra.
  • Hajlítsd be a bal térdedet, hajolj rá, a hátad és a jobb lábad legyen egyenes.
  • Tartsd meg magad ebben a testhelyzetben 15 másodpercig, majd válts lábat.
  • Tedd a bal lábadat az asztalra, mindkét lábad legyen egyenes.
  • A fenekedet told hátra, majd hajolj előre.
  • Tartsd meg magad így 10 másodpercig, majd ismételd a jobb lábaddal.
  • Ülj le a kis asztalra. A jobb lábad legyen a talajon, a bal bokádat pedig helyezd a jobb térdedre.
  • Finoman nyomd le a bal térdedet, majd hajolj előre.
  • Tartsd meg magad ebben a helyzetben 10 másodpercig, majd válts lábat és ismételd.

4. Csillagleső póz

  • Ereszkedj térdre. A lábujjaid párnái érintsék a talajt. Tenyereid a csípődön legyenek.
  • Húzd ki a hátadat, az álladat nyomd a mellkasodhoz.
  • Hajtsd hátra a fejedet, és görbítsd be a hátad.
  • 3-szor ismételd.

5. Fejet és lábat felfelé

  • Feküdj a hátadra, a karjaid magad mellett nyújtva, tenyereid a talajon.
  • Emeld fel a fejedet, és az álladdal érintsd meg a mellkasodat.
  • Emeld fel a lábaidat. A derekad maradjon a talajon.
  • 3-szor ismételd.

6. Fordított asztal póz

  • Ülj le a földre, a lábaidat magad előtt nyújtsd ki.
  • A hátadat húzd ki, a karjaidat tedd magad mögé.
  • A fejedet hajtsd előre, amennyire tudod, majd hátra.
  • Emeld meg a fenekedet, és hajlítsd be a lábaidat. A lábfejeiddel és tenyereiddel tartsd magad.
  • Tartsd meg magad ebben a helyzetben 5 másodpercig. 3-szor ismételd.

7. Kutya póz

  • Vedd fel a plank pózt. Nyújtsd hátra a lábaid, hajlítsd be a hátad, a mellkasod kezeit elé érjen, a fejedet hajlítsd hátra amennyire tudod.
  • A karjaid és a lábaid legyenek egyenesek, a fenekedet emeld meg, és próbáld megérinteni az álladdal a mellkasodat.
  • Tartsd meg magad így 5 másodpercig. 3-szor ismételd.

8. Pac-Man póz

  • Ülj le, húzd fel a térdeidet.
  • Emeld el a lábaidat a talajról, fogd át őket a karjaiddal, az álladat szorítsd a mellkasodhoz, a hátadat hajlítsd be.
  • Gördülj előre-hátra.
  • 30 másodpercig végezd ezt a gyakorlatot.

Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

11 nyújtógyakorlat a nyak- és vállmerevség enyhítésére

11 nyújtógyakorlat a nyak- és vállmerevség enyhítésére

A bemerevedett nyak és váll nagyon sokunk számára ismerős. A jó hír viszont, hogy amennyiben ezt a merevséget a stressz, a sok ülés, a rossz tartás, a kevés testmozgás okozza, rendszeres nyújtással óriási javulást érhetsz el, jelentősen mérsékelheted a fájdalmat. A hangsúly a rendszerességen van, hi

http://ujhazak.com