9 tipp tudósoktól, melyek diéta nélkül segítenek a fogyásban

 

Nagyon kevés ember van, aki őszintén mondhatja, hogy soha életében semmilyen fogyókúrás diétát nem próbált ki. Tudósok szerint 6 emberből mindössze 1-nek sikerül úgy lefogyni, hogy a súlyát meg is tartja utána. A jó hír azonban, hogy néhány egyszerű szabály követésével javíthatod ezt a statisztikát, és elérheted azt az alakot, amire vágysz.
Tudományosan bizonyított tények következnek, melyekkel felturbózhatod a fogyókúrát.

1. Egyél egészséges zsírokat

Amikor próbálod csökkenteni a kalóriák mennyiségét, logikusnak tűnhet visszafogni az olyan élelmiszerek fogyasztását, mint a diófélék, magvak, sajtok vagy a vaj. Azonban a zsírok megemésztése több időt vesz igénybe a szervezet számára, mint a szénhidrátok és a fehérje emésztése, ezért az éhségérzet később fog jelentkezni.

 

Az egyszeresen telítetlen zsírok segítik a likopin, a lutein és a béta-karotin megemésztését.

2.
Ne becsüld túl az edzés során elvesztett kalóriák mennyiségét

Tudósok kiderítették, hogy a túlsúlyos emberek gyakran túlbecsülik a testmozgás során elvesztett kalóriák mennyiségét. Ennek következtében megengedik maguknak, hogy többet egyenek, mivel azt hiszik, rengeteg energiát használtak el.

Ehetsz edzés után, de ne lépd túl a napi kalórialimitedet, máskülönben az edzésnek semmi eredménye nem lesz.

3. Mosd meg alaposan a zöldségeket és gyümölcsöket

A zöldségek és a gyümölcsök is lehetnek okai a túlsúlynak, ha nem mosod meg őket alaposan.

A rajtuk maradó növényvédőszerek lassítják az emésztést, ami könnyen súlygyarapodást okozhat. Ezek a vegyi anyagok védik a kártevőktől a növényeket, de az emberi egészségre káros hatásaik vannak.

A növényvédőszerek rontják a pajzsmirigy működést, ami a hormonháztartás egyensúlyának felborulásához vezet. Tudósok szerint a mitokondriumot is károsítják, a sejteknek azt a részét, ami az ételt energiává alakítja.

4. Szaglássz olívaolajat

Német tudósok felfedezték, hogy ha olívaolajat adunk az ételhez, később éhezünk meg. Arra is rájöttek, hogy az olívaolaj illata tovább tartja stabilan a vércukorszintet, ezért nem leszünk éhesek. Az olasz olívaolajok tartalmazzák a legtöbb olyan összetevőt, ami csökkenti az éhségérzetet.

5. Egyél jóízűen

Az étvágyunkat a ghrelin nevű hormon szabályozza. Ennek a szintje stressz hatására emelkedik, akkor pedig csökken, ha jóízűen eszünk. Ha tehát örömödet leled az evésben, nem fogsz olyan hamar megéhezni. De ha alig bírsz lenyelni valamit, azon fogod kapni magad, hogy nem sokára már a hűtőt nyitogatod.

Ha nem szeretsz valamilyen ételt, egyél helyette olyat, ami jól esik.

6. Válaszd a megfelelő tésztát

A glikémiás index a vércukorszint megemelkedését jelzi 2 órával étkezés után. Minél alacsonyabb az index, a cukor annál lassabban kerül a vérbe, azaz, a szervezet kevesebb inzulint állít elő a cukor feldolgozására.

Ha viszont sok cukor kerül gyorsan a vérbe, a szervezet nagy mennyiségű inzulint termel, ami azt az üzenetet küldi az agynak, hogy újra itt az ideje az evésnek. Tehát, az alacsony glikémiás indexű élelmiszerek előnyösebbek azoknak, akik fogyókúráznak.

A különböző típusú tészták különböző glikémiás indexszel rendelkeznek. Kutatások szerint a legjobb választás a spagetti, a legrosszabb pedig a makaróni.

7. Ha problémád van a tejtermékekkel, szedj kalciumot

Sokan szenvednek laktózérzékenységben, ezért ők úgy ahogy van, száműzik a tejtermékeket az étrendjükből. De a sajt, a tej, a túró kiváló kalcium források, melyek a tudósok szerint felgyorsítják a zsírok anyagcseréjét. Egy kísérletben azoknak a résztvevőknek a testsúlya, akik kalciumot kaptak, 26-70%-kal csökkent.

Ha tehát laktózérzékeny vagy, szedj kalciumot és D-vitamint!

8. Reggelire egyél szilárd ételeket

A tudósok már rég a tudomásunkra hozták, hogy reggelire szüksége van a szervezetünknek. Azóta azonban azt is tanulmányozták, hogyan hatnak a reggel elfogyasztott ételek a testünkre. Bebizonyították például, hogy a fehérje hatékonyságát növelhetjük, ha szilárd formában fogyasztjuk. Ha tehát smoothie helyett túrót eszel reggelire, később fogsz megéhezni.

9. Egyél étcsokoládét

A csokoládénak nem csak egészségünkre van pozitív hatása, de segíthet a fogyásban, illetve az elért testsúly megtartásában is. Tudósok rájöttek, hogy azok, akik alacsony szénhidráttartalmú diétát folytatnak, de közben kis mennyiségben étcsokit is esznek, nem szedik fel újra a leadott kilókat.


Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com