Egészséges ételek, amiktől kövér leszel: sokan nem is hinnék, mennyire hizlalnak

 

Hogy a feldolgozott, zsíros és cukros ételeket kiiktatod az étrendedből, a sikeres diéta első lépése. De könnyen megeshet, hogy még ezek után is fogyasztasz olyan élelmiszereket, amiket egészségesnek hiszel, pedig nagyon is ártanak a súlyodnak. Ezért van az, hogy az adag bizony számít, még akkor is, ha gyümölcsről, magvakról vagy salátákról beszélünk.

A diétádból ezeket az ételeket nem kell teljes mértékben száműznöd, hiszen egészségesek. Ugyanakkor meg kell fontolnod, hogy a jövőben kisebb adagokat egyél belőlük, hogy értékes tápanyagaikhoz hozzájuthass ugyan, mégse ess a rejtett hízás csapdájába.

 

1. Aszalt gyümölcsök

Az aszalt gyümölcsök olyan gyümölcsök, melyekből az aszalási eljárás során kivonták a vizet.

Ezért egy bögre belőlük 5-8-szor több kalóriát és cukrot tartalmaz, mint ugyanennyi friss gyümölcs. Hogy pontosabb képet kapj: egy bögre friss szőlőben 60 kalória van, egy bögre mazsolában – azaz aszalt szőlőszemben – pedig 460!
Amikor csak lehet, válaszd a friss gyümölcsöket, az aszalt gyümölcsöt pedig ne fogyaszd napi rendszerességgel, legfeljebb hetente egyszer szemezgess belőle!

2. Smoothie

Mi lehet a rossz egy pohár hűs, zöldséges-gyümölcsös-jeges smoothie-ban?!

Talán az összetevői, amik rengeteg kalóriát tudnak magukban rejteni. A csokoládé, egyes gyümölcsfélék, a joghurt, az ízesítéshez használt szirupok és egyéb édesítők – még ha természetesek is – könnyedén válhatnak bőséges kalóriaforrássá. A belőlük készült smoothie-k pedig semmivel sem jobbak, mint a desszertszámba menő tejes shake-ek.
Hogy a smoothie be tudja tölteni azt a szerepet, amit eredetileg szántál neki, semmi mást ne tartalmazzon, mint friss zöldséget, gyümölcsöt, natúr joghurtot, jeget és édesítés nélküli tejet. Itt van néhány tipp az elkészítéséhez.

3. Sushi

A nyers hallal önmagában nem is lenne probléma, de mint tudjuk, a sushi nemcsak ebből áll. Különböző szószok, majonéz, vajban sült rák és persze sok-sok fehér rizs alkotja. A szójaszószra is figyelni kell, mivel tele van sóval, ami visszatartja a vizet és puffadást okoz. Ha sushira vágysz, válassz barna rizseset mindenféle extra hozzávaló nélkül.

4. Tofu

A tofuban sok vas, kálcium és protein van, egy fél bögre belőle pedig csak 94 kalóriát tartalmaz. A probléma vele az, hogy olajban kell megsütni, amit szivacsként szív magába, ezzel viszont zsírbombává változik. Egy evőkanálnyi olajnál ne használj többet az elkészítéséhez.

5. Gabonapelyhek

A napi szükséges rost, fehérje és teljes értékű gabona egy részét fedezheted ugyan vele, ám másik oldalról rengeteg cukrot és sót is magadhoz veszel belőle. Mielőtt megvásárolnád, alaposan olvasd el a csomagoláson az összetevőket és olyat válassz, ami hozzáadott cukrot és sót sem tartalmaz, ugyanakkor legalább 3 g rost van benne adagonként.

6. Fagyasztott gyümölcs

A fagyasztott gyümölcs minden célra ugyanúgy megfelel, mint a friss. Tápanyagok tekintetében sincs köztük nagy eltérés. De tudtad, hogy sok gyártó extra cukrot ad hozzá? Mindig ellenőrizd a csomagoláson az összetételt és csak akkor vedd meg, ha egyetlen összetevője van, a gyümölcs.

7. Sajtok

A sajt az egyik legjobb fehérje- és kálciumforrás. Ugyanakkor tele van kalóriával és zsírral, abból is a legrosszabb fajtával. Ne hagyd ki az étrendedből, de limitáld a fogyasztását! Ugyanakkor ne válassz zsírszegény sajtokat. A legjobb, ha friss feta vagy kecskesajtot eszel, az ezekben lévő zsírsavak eltelítenek és segítenek a zsírégetésben is.

8. Gyümölcsök

Minden sok tele van vitaminnal, rosttal, antioxidánssal, vízzel, némelyikük a többinél magasabb cukortartalommal rendelkezik. A gyümölcstől kövér ugyan nem leszel, de mégse egyél belőlük korlátlanul. Egy felnőtt nő számára az ajánlott napi mennyiség gyümölcsből 2 adag.


Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com