Ezek a leggyakoribb tévhitek a zöldségekről és gyümölcsökről

 

A zöldségeket és gyümölcsöket a világ legegészségesebb élelmiszerei között tartjuk számon. Mégis, időnként hallani rémhíreket velük kapcsolatban, melyeknek lehet némi alapjuk, de nem teljesen igazak. Ezeknek a pletykáknak az alapját az egészségünkre nézve veszélyes alacsony szénhidráttartalmú diéták adták, melyek elhitették az emberekkel, hogy tonnaszám enni a vajat egészségesebb, mint a természetes cukortartalommal rendelkező gyümölcsöket fogyasztani vagy ahogy a burgonya elhízást okoz. Lássuk, milyen mítoszok élnek a köztudatban a zöldségekről és gyümölcsökről!

1. A friss a legjobb

Nem létezik olyan, hogy egy bizonyos típusú – fagyasztott, konzerv, friss, szárított, facsart – zöldség vagy gyümölcs jobb lenne a másiknál. Minden változatban tele vannak tápanyagokkal.

Akárhogyan is, a lényeg, hogy fogyasszuk őket!

 

2. A leveket kerüljük

A 100%-os levek fogyasztása tápláló szokás és fontos része az egészséges étrendnek. Szakértők szerint 1-6 éves kor között 1-2 dl, 7-18 éves kor között 2-3 dl, felnőtteknek 1-2 dl 100%-os zöldség- és gyümölcslé fogyasztása javasolt naponta.

3. A növényvédőszerek gyerekeknél viselkedési zavarokat okozhatnak

A gyümölcs- és zöldségfogyasztás pozitívumai felülírnak mindenféle kockázatot a növényvédőszerek hatásaival kapcsolatban.

A tápanyagok megfelelő aránya különösen fontos a fejlődésben lévő gyerekeknél. Az egészséges fejlődés csak akkor jöhet létre, ha a tápanyagokat kellő mennyiségben pótoljuk, így tehát a zöldségek és gyümölcsök életfontosságúak.

4. A bio egészségesebb

Nem bizonyított, hogy a bio zöldségek és gyümölcsök több tápanyagot tartalmaznának, mint a hagyományosan termesztett növények.

5. A burgonya és más keményítő tartalmú zöldségek hizlalnak

Ha a burgonyát megkenjük vajjal, kisütjük olajban, megtűzdeljük szalonnával és zsíros sajttal, akkor igen, hízlalni fog. Valójában azonban egy sima, közepes méretű krumpli inkább segíti is a fogyást. A burgonya nagyon jó forrása a C- és B6-vitaminnak, a rostoknak és a mangánnak, valamint az egyik legjobb kálium forrás. A burgonyában 110 kalória van, ezért a súly megtartásához is ideális.

6. Minél színesebb, annál egészségesebb

Általánosságban ez egy jó és követhető irány. De… a fehér színű zöldségeknek is van egy halom jó tulajdonságuk. A karfiol tele van antioxidánsokkal, C-vitaminnal és folsavval. A gomba sok D-vitamint ad, a káposzta természetes A-, B-, C- és K-vitamin raktár, emellett kálcium, vas és rost is rengeteg van benne. Vegyesen együk a zöldségeket és gyümölcsöket, hogy minden tápanyaghoz hozzájuthassunk!

7. A vegetáriánus étrend nem teljes értékű étrend

Kutatások egész sora foglalkozott már a témával. Az eredmények pedig azt mutatják, hogy akik vegetáriánus étrendet követnek, tökéletesen egészségesek lehetnek és általában hosszabb az élettartamuk is. Bármilyen diétát is választunk, a hangsúly nem azon van, hogy mit eszünk, hanem hogy minden tápanyagot biztosítsunk szervezetünknek.

8. A gyümölcsben lévő cukrok ártalmasak

Igen, a gyümölcs tartalmaz cukrot, ám ez a cukor nem hasonlít a hozzáadott cukorhoz. A feldolgozott, hozzáadott cukrot tartalmazó ételekkel ellentétben azonban a gyümölcsökben fenolok, rostok, vitaminok és ásványi anyagok is nagy mennyiségben találhatók, ezek pedig életfontosságúak számunkra.


Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com