Ezek a teák jobbak, mint egy óra az edzőteremben

 

A víz után a tea a világ legnépszerűbb itala. Ezt az aromás innivalót a Camellia sinensis, egy Ázsiában őshonos, örökzöld növény leveléből készítik. A teafogyasztásnak általánosságban is rengeteg jó hatása van egészségünkre, pl. megelőzi a vörösvérsejtek károsodását, és csökkenti a szívbetegségek kockázatát.

Néhány tanulmány azonban a teázást a fogyással és az úszógumi méretének csökkentésével is összefüggésbe hozza. A tea egyes fajtáit különösen hatékonynak találták ezen a téren.
Most a leghatékonyabb teákat ismerheted meg, melyek elősegítik a fogyást, és megszabadítanak az úszógumitól.

 

1. Zöld tea

Az egyik leghíresebb teafajta, amit számos pozitív egészségügyi hatással kapcsolnak össze. A fogyás tekintetében is a leghatékonyabbnak nevezhető. A zöld tea kivonatában kiemelkedően magas a katechinek szintje. Ezek a természetes antioxidánsok javítják az anyagcserét, fokozzák a zsírégetést, különösen a has tájékán.

Bioaktív összetevőket is tartalmaz, mint a koffein és az EGCG, melyek igen jó hatást gyakorolnak az anyagcserére. Alkotóelemei továbbá növelik azon hormonok mennyiségét, melyek a szervezetünkben felelősek a zsírégetésért, és több zsírt választanak ki a véráramba, hogy energiává alakulhassanak át.

2. Puerh tea

A tea egyik különleges fajtája a puerh, ami a Yunnan tartományban lévő Pu-erh városáról kapta a nevét. Ez a tea a kínai fekete teák családjába tartozik, a hasznos baktériumok és az előzőleg napon szárított tea között létrejövő kémiai reakció során fermentálódik. Nyugtató, földes aromája van, ami idővel érik. Általában étkezés után fogyasztják. Minél tovább tárolják, annál erősebb aromával fog rendelkezni.

Állatokon és embereken végzett tanulmányok kimutatták, hogy a puerh tea képes elősegíteni a fogyást. Elnyomja a zsírsav szintézist, ami hatással van a lipogenezis folyamatára, mikor a zsír szinte közvetlenül étkezés után energiává alakul.

Ezzel megelőzi a zsírok lerakódását és a súlygyarapodást. Azt is kimutatták róla, hogy csökkenti a vércukor- és a triglicerid szintet.

3. Fekete tea

A fekete tea tele van tápanyagokkal, melyek alig különböznek a zöld és fehér teában lévőktől. Hozzájuk hasonlóan ezt a teát is összefüggésbe hozzák a fogyással. A fekete teában sok flavonoid vagy polifenol vegyület található, melyek természetes antioxidánsok, és nagyon sok egészségügyi előnyük van, többek között elősegítik a fogyást. A fekete tea polifenoljai segítik a bélrendszert, hogy több rövid láncú zsírsavat állítson elő, melyekről tudjuk, hogy fokozzák az anyagcserét.

Kutatások szerint a fekete tea a vércukorszint szempontjából is igen hatékony. Egy kutatás szerint mind a kávé, mind a tea fogyasztása nagyban csökkenti a II-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Naponta legalább 3 bögre fekete tea elfogyasztásával 42%-kal kevesebb az esély a cukorbetegségre.

4. Oolong tea

Hagyományos fajtája a kínai teáknak, melyet részben oxidálnak.

Nagyon különleges, gyümölcsös íze, illatos aromája van. Több tanulmány is kimutatta, hogy az oolong tea elősegíti a fogyást a zsírégetési folyamat fokozásával és az anyagcsere serkentésével. A benne lévő polifenolok is nagy szerepet játszanak ebben.

Ezek a polifenolok megakadályozzák, hogy a fogyókúra során az anyagcsere lelassuljon, ezért könnyebbé teszi a fogyást, és segít megtartani az elért testsúlyt. Továbbá, az oolong tea gazdag katechinekben és koffeinben, ez a két anyag együttműködve pedig javítja az anyagcserét, és segít több zsírt elégetni a sovány izomtömeg megtartása mellett.

5. Fehér tea

A fehér teát kevésbé dolgozzák fel, és gondosan válogatva szüretelik a még fiatal növényről. Íze teljesen más, mint a többi teának, lágy, könnyű, édeskés. A fehér tea előnyeit az egészség általános javításától kezdve a rákos sejtek elpusztításáig sokat tanulmányozták az elmúlt években.

A fehér teában ugyanannyi katechin van, mint a zöldben, ezért mindkettő hatékony a fogyás támogatásában.

Továbbá, a fehér tea gátolja az új zsírsejtek kialakulását. Ha pedig csökken a zsírsejtek száma, csökken az elhízás mértéke is. Serkenti a lipolízist, a szervezet zsírégető folyamatát, a felesleges zsír a testben így hamarabb elég, ez pedig fogyást eredményez.

6. Rooibos tea

A rooibos egy gyógytea, amit a dél-afrikai bokros növény, az Aspalathus linearis leveleiből és vékony száraiból készítenek. Kutatások bizonyítják számos egészségügyi előnyét, napjainkban pedig már a fogyókúra hatékonyabbá tételéhez is alkalmazzák. Sok antioxidáns található benne, mint az aspalathin és a nothofagin, melyek segítenek kisöpörni a szervezetből a sejtkárosító szabadgyököket.

Ezek az antioxidánsok kiegyensúlyozzák a vércukorszintet és javítják az inzulin rezisztenciát. Annak ellenére, hogy édes, alacsony a kalóriatartalma, ezért fogyókúra idején nagyszerű helyettesítője a cukros italoknak. Segítségével szabályozhatjuk a vércukorszintet, megelőzhetjük az ugrásszerű megemelkedését, ami éhséget okoz és gyakran az alacsony kalóriabevitelhez kapcsolódva jelentkezik.

7. Matcha tea

A porított tea ugyanarról a növényről származik, mint a zöld tea. De a matcha még hatékonyabb, különösen a fogyás tekintetében, mivel másként dolgozzák fel. Kalóriatartalma viszonylag alacsony, 1 gramm teában 3 kalória van.

Akárcsak a zöld teában, a matchában is vannak antioxidánsok, mint az epigallokatekin-gallát, mely segít eltávolítani a szervezetből a méreganyagokat, javítja az immunműködést és csökkenti a gyulladásokat. Ezenkívül segít megelőzni a hízást és serkenti a fogyást. Arra is rájöttek, hogy a matcha serkenti, felgyorsítja a legyengült anyagcserét. A benne lévő katechinek javítják a metabolikus rátát edzés alatt és után.

8. Citromfű tea

A citromfű egy nyugtató, enyhítő hatású gyógynövény, melyet az általános egészségi állapot javítására igen gyakran alkalmaznak. Ugyanabba a családba tartozik, mint a borsmenta. Csökkenti a stresszt, javítja az alvás minőségét, a haj és a bőr állapotát, ezenkívül pedig fantasztikus ital azok számára, akiknek emésztési gondjaik vannak.

Javítja az emésztés folyamatát, és biztosítja a bélmozgás rendszerességét. Bőségesen tartalmaz antioxidánsokat, melyek segítenek megtisztítani a vért, méregteleníteni a szervezetet és szabályozni az abnormális hormonszintet, ami gyakran okoz éhségérzetet.

9. Fahéj tea

Az édes illatú fűszer enyhén melegítő hatással rendelkezik, és számos ételnek ad különleges ízt. A fahéj tea alacsony kalóriatartalmú, szabályozza a vércukorszintet, melynek következtében kevesebb kalóriát viszünk be, és megelőzhetjük az elhízást. Rendszeres fogyasztása segíti az emésztőrendszer egészséges működését, és a legújabb fogyókúrás csodaszer lehet, főleg a hasi zsír leolvasztásának tekintetében.

Az őrölt fahéj és a méz keveréke meggátolja, hogy a test zsírt raktározzon, és felgyorsítja az anyagcserét. Sok található benne a fahéjaldehid nevű anyagból, ami a fahéj szinte valamennyi pozitív hatását adja. Ezenkívül rengeteg antioxidáns hatású polifenol vegyület is található benne. Más antioxidáns hatású fűszerekkel és növényekkel összehasonlítva a fahéj a harmadik legmagasabb antioxidáns tartalommal rendelkezik. Ezért érdemes felhasználni, hogy megelőzzük a lipidek oxidációját az élelmiszerekben.

10. Kurkuma tea

Az élénk sárga színű fűszernek nagyon sok hasznos tulajdonsága van. Benne az elsődleges antioxidáns a gyulladáscsökkentő hatású kurkumin, amit évszázadok óta használnak a kínai orvoslásban. A kurkuma segít a testsúly szabályozásában, az elhízás megszüntetésében és anyagcserezavarok kezelésében.

A kurkumin, a kurkuma antioxidánsa elnyomja a gyulladásos üzeneteket sok sejtben, többek között a hasnyálmirigyben, a zsír- és izomsejtekben. Ezzel megfékezi az inzulin rezisztenciát, a magas vérnyomást és olyan anyagcsere problémákat, melyeket az elhízás okoz. Ha a szervezet nem harcol gyulladással, könnyebben tud a fogyásra koncentrálni.

11. Citrom- és gyömbértea

A citrom és a gyömbér sok szempontból nagyon egészségesek, pl. javítják az anyagcserét. A belőlük készült tea háromszor hatékonyabb az energia növelésében, mint a koffein vagy a cukor. Sok benne az immunrendszer működését javító antioxidáns, a gyömbérnek pedig megvan az a képessége is, hogy kiegyensúlyozza a vércukorszintet, amivel megelőzi az éhségérzet kialakulását.

Javítja a zsír felszívódását a testben, és megakadályozza a lerakódását. A citrom jót tesz a máj egészségének is, ezáltal fokozza az emésztést, mivel felelős az epe termelődéséért, ami segíti a zsír lebontását.


Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com