Ezért nem megy le az úszógumid, az emberek 90 százaléka ezt a hibát követi el

 

Ha nem akar mozdulni a has körüli zsírréteg, annak okát kereshetjük a génekben, a hormonokban vagy egyszerűen helyrehozható hibákban.

Megszabadulni az úszógumitól nem csupán hiúsági kérdés. Ha túl sok zsír rakódik le deréktájékon – és ez nemcsak kívül, de belül, a szervek körül is zsírlerakódást jelent -, az előszobája lehet a szívbetegségnek, a cukorbetegségnek, az inzulin rezisztenciának és egyes rák típusoknak is. Ha a diétától és a mozgástól ez a zsírfelesleg nem akar mozdulni, annak hátterében állhatnak a gének, az életkor, a hormonok is.

Ezenkívül azonban több más tényező is szerepet játszhat abban, ha nem tudunk megszabadulni az úszógumitól.

 

1. Rossz edzésformát választottál

A spinning például nagyon jót tesz a szívnek, de a kardió gyakorlatok önmagukban nem elegendők ahhoz, hogy a hasi zsírpárnát leolvasszák. A súlyemelést és a kardió gyakorlatokat kombinálni kell. Az erősítő edzés növeli az izomtömeget, ilyenkor a szervezet több zsírt fog égetni.

Az izmok több kalóriát égetnek, mint zsírt, így természetes módon fogunk kalóriákat égetni, miközben izmot is építünk. Hetente 250 perc közepes intenzitású edzés vagy 125 perc magas intenzitású edzés javasolt.

2. Túl sok feldolgozott élelmiszert eszel

A finomított gabonák és a finomított cukrok gyulladást okoznak a szervezetben. A hasi zsír összefüggésbe hozható a gyulladással, tehát ha túl sok feldolgozott élelmiszert fogyasztunk, nehezebben fogunk megszabadulni ezektől a zsírpárnáktól. A természetes élelmiszerek, mint a gyümölcsök, zöldségek, gabonák tele vannak antioxidánsokkal, melyek csökkentik a gyulladásokat és megelőzhetik a hasi zsírréteg kialakulását.

3. Rossz zsírokat eszel

A szervezet nem ugyanúgy reagál mindenféle zsírra. A kutatások szerint szoros kapcsolat van a zsigeri és a telített zsírok (hús és tejtermékek) között. Az egyszeresen telített (olívaolaj és avokádó) és a többszörösen telítetlen zsírok (főként omega-3 zsírsavak, melyek megtalálhatók a dióban, a napraforgó magban és a zsíros halakban, mint a lazac) gyulladásgátló hatással rendelkeznek. Ha ezeket rendszeresen fogyasztjuk, jót teszünk a testünkkel. De figyeljünk a mértékre, mert túlzott fogyasztás mellett az egészséges zsíroktól is elhízhatunk.

4. Stresszes vagy

Szoros határidők, kifizetetlen számlák, gond a gyerekkel – a stressz életünk minden terén körülvesz minket. Ha túl sok van belőle, könnyen felszaladnak a kilók, főként hasra. Nemcsak azért, mert ilyenkor hajlamosabb vagy zsírosabb, magas kalóriatartalmú ételeket enni, de a kortizol nevű stresszhormon miatt is, ami megnövelheti a zsírsejtek mennyiségét és méretét is. A magasabb kortizol szinthez magasabb zsigeri zsír mennyiség párosul.

5. Nem jól alszol

Ha azok közé tartozol, akik rendszeresen 6 órát vagy annál kevesebbet alszanak, magyarázat lehet arra, miért nem csökken a derékméred. Egy 16 éves tanulmányban közel 70.000 nőt vizsgáltak és azt fedezték fel, hogy 5 órát vagy annál is kevesebbet alszik, átlagosan 13 kilóval nyom többet annál, aki 7 órát tud aludni. Az egészséges alvás 7-8 óra.


Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com