Ha nem fogysz, a pajzsmirigyeddel is lehet baj egyes szakemberek szerint

 

Előfordulhat, hogy a pajzsmirigyed ellened dolgozik. Lehetséges, hogy az alulműködése miatt vagy több kiló, mint lenni szeretnél. Ez a jelenség nagyon gyakori, de sokan nem is gondolnak rá, csak a diétában vagy az edzésben keresik a megoldást. Pedig lehet, hogy egészségünk háza táján kellene jobban körbenéznünk!

Mit jelent a pajzsmirigy-alulműködés?

A pajzsmirigy a testünk egyik irányítóközpontja, mely az anyagcseréért felel. A T4 és T3 hormonokat állítja elő, ez utóbbi folyamatosan kommunikál a sejtekkel, szabályozza a növekedést és a sejtek helyreállítását. Ha nincs elég T3 a sejtekben, a test nem kapja meg a döntő fontosságú üzeneteket, így nem is fog tudni megfelelően működni.
Akiknek problémájuk van a pajzsmirigyükkel, 80%-ban alulműködésben szenvednek. Kialakulásának esélyét növeli a genetika, az életkor és többnyire nőknél fordul elő.

Minél később diagnosztizálják a problémát, annál inkább fennáll a miatta kialakuló elhízás veszélye. A test ebben az állapotban kevesebb kalóriát éget el és mivel az ember fáradékonyabb is, nehezebben végzi az edzést.

 

Így fogyhatsz pajzsmirigy-alulműködés mellett

1. Orvosi kezeléssel

Bár a táplálkozás is sokat segíthet a pajzsmirigy-alulműködés problémáján, nem szabad alábecsülni az orvosi kezelés fontosságát sem.

Elsősorban diagnosztizáltassuk a betegséget, majd kövessük az előírt kezelést. Ha ezt elmulasztjuk, a fogyás nehézkesből lehetetlenné válik.

2. Iktasd ki a hozzáadott cukrokat és a finomított keményítőt

Ezek káros szénhidrátok, melyeknek sem tápértékük nincs és felesleges kalóriákat juttatunk be velük a szervezetbe. Ha sikerül megszabadulnod tőlük, sikerül távol tartani magadtól az üres kalóriákat, melyek nagy mértékben hozzájárulnak a hízáshoz.

3. Az étkezéseidet a fehérék és a zöldségek köré építsd

Ha alulműködő pajzsmiriggyel szeretnél fogyni, minden étkezésnél ezt a szabályt kövesd, mégpedig két okból kifolyólag:
A fehérje a legfőbb fogyasztó tápanyagunk. Sokkal inkább jóllakunk tőle, mint a zsírtól vagy a szénhidrátoktól. Megvan az a képessége, hogy csökkenti az étvágyat, ezzel pedig a kalóriabevitelt is. Az izomépítést is elősegíti, így ideális része az edzésre alapozott fogyásnak is.
A zöldségekben van a legtöbb vitamin, ásványi anyag, mikrotápanyag. A tápanyagban gazdag ételek fontossága még inkább megnő pajzsmirigy-alulműködés és más autoimmun betegségek esetén, melyeknél az egyes tápanyagok hiánya gyakran előfordul. Nagyszerű rostforrások is, ezen keresztül javítják a bélrendszer állapotát.

4. Növeld a szelén és a cink bevitelt

A szelén és a cink fontosak a pajzsmirigy számára, ezért alapvető, hogy ebből a két tápanyagból mindig legyen az ételeidben. A szelén segíti a jód hasznosulását, ez az oka, hogy valamennyi szervünk közül a pajzsmirigyben található meg a legmagasabb szinten. Az alacsony szelénszintet összefüggésbe hozzák a pajzsmirigy-alulműködéssel, ezért fogyassz tonhalat, szardíniát, marha- és csirkehúst, tojást, hüvelyeseket.
A cink szabályozza a TSH stimuláló hormon működését. A cink metabolizmusa és a pajzsmirigy hormonok közvetlen összefüggésben állnak egymással. Cinkhez hozzájuthatsz a marha- és csirkehúsból, az osztrigából, a tejből és a joghurtból is.


Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com