Hibák a fehérjefogyasztással kapcsolatban, amiket valószínűleg te is elkövetsz

 

A fehérjéknek is vannak jó és rossz fajtái, ezért nem biztos, hogy egy fehérjében gazdag étel elkészítése mindenképpen belefér az egészséges táplálkozás keretei közé. Néhány szabályt tehát a protein bevitellel kapcsolatban is be kell tartanunk, ha egyensúlyban akarjuk tartani a tápanyagokat, és el akarunk kerülni krónikus betegségeket vagy az elhízást. Tehát fordítsunk több figyelmet a fehérjékre!

Csak egy fajtát eszel

Aki nem különösebben szereti a húst, általában ragaszkodik ahhoz az egyféle húshoz, amit még viszonylag jó étvággyal meg tud enni. A legtöbbeknél ez a csirke. Grillcsirke salátával ebédre, sült csirke vacsorára.

Ezzel pedig a leggyorsabb és legegyszerűbb módon le is tudtuk a napi fehérjebevitelt, igaz? Nagy tévedés! Egy teljes értékű fehérje mind a 9 esszenciális aminosavat biztosítja. Ha csak csirkét eszünk, 4-5 aminosavnál többhöz nem jutunk hozzá. Az ételeket variálnunk kell, hogy a legtöbb tápanyagot tudjuk bevinni szervezetünkbe. Egyik este együnk csirkét, de másnap már inkább halat válasszunk, utána pedig kerüljenek sorra a vörös húsok is.

 

Tejsavó fehérje porokat vásárolsz

Az edzőteremben másról sem hallasz, csak az izomtömeg növelőkről. Mivel te is izmos testre vágysz, rohansz a legközelebbi üzletbe, hogy beszerezd a fehérjeport. Sajnos azonban ez csak pénzkidobás. A tejsavó egy tejszármazék, de a por tele van mesterséges összetevőkkel, melyek puffadást okoznak és hajlamossá tesznek a gyulladásokra. Helyette optimális választás a rizspor, ami éppen annyira hatékony, ám a tejsavó fehérje porral ellentétben kevésbé ártalmas rendszeres edzés mellett.

Egyetlen étkezésbe sűríted be a napi fehérje mennyiséget

Hogy az anyagcsere ritmusa folyamatosan egészséges legyen, egész nap szükségünk van fehérjékre. Ha egyszerre esszük meg a napi szükséges mennyiséget, nem segítünk magunkon. Mivel a testnek keményebben kell dolgoznia, hogy lebontsa a fehérjéket, mint más élelmiszereknél, ha folyamatosan adagoljuk, szervezetünk egész nap kalóriát tud égetni. Másik előnye, hogy eltelít, így nem fogjuk éhesnek érezni magunkat és könnyebben lemondunk a nassolásról.

Edzés után túl sok fehérje

A több nem feltétlenül jobb, ellentétben azzal, amit sok testépítő gondol. Egy bizonyos mennyiség felett a test elkezdi tárolni a fehérjét, mégpedig zsír formájában. Tehát éppen az ellenkezőjét érjük el, mint amit szeretnénk. Hogy ezt elkerüljük, 30 perccel edzés után vigyünk be 20 g fehérjét.

A legtöbbünkkel megesik, hogy annyira szeretnénk egészségesen táplálkozni és elérni a fogyás vagy a testépítés terén kitűzött célunkat, hogy elkövetünk kisebb-nagyobb hibákat. Jó tudni, hogy mire kell jobban odafigyelni, hogy a fogyás és az izomépítés is hatékony és biztonságos lehessen.


Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com