Így csökkentheted legjobban a cukorfogyasztásod - szenvedés nélkül!

 

A cukrot nagyon sokan szeretnék száműzni az életükből, de ez az egyik legnagyobb kihívás az egészséges életmóddal és a fogyókúrával kapcsolatban. A helyzetet nehezíti, hogy a cukor képes függőséget okozni, ezért fokozottan oda kell figyelni, ha tényleg szeretnénk leszámolni vele.

Mondj le a cukros italokról!

Szomorú tény, de szinte mindegy, hogy süteményt tömsz magadba vagy cukros üdítőket, gyümölcsleveket gurítasz le literszám. Sőt, hiába hinnéd, hogy a folyadék formájában bevitt cukor kevésbé számít, valójában még rosszabb, mintha megennéd, hiszen az agy számára nem jelent táplálékot, ezért nem is laksz jól tőle.

A cukros italoktól ezért könnyű meghízni, mert a cukrot beviszed velük, de nem telítenek el, így ugyanannyit fogsz mellettük enni. A legjobb, ha sima vizet iszol, naponta 1,5-1,7 litert. Hogy a napi 2 liter folyadékfogyasztásod meglegyen, a hiányzó mennyiséget pótold édesítés nélküli gyümölcsteával! A gyógyteákkal vigyázz, mert sokszor vízhajtó hatásuk van, így ezek mellett több vizet kell meginnod.

 

Zárd ki a cukorral készült édességeket!

A hagyományos édességek a legfőbb ellenségeid, ha fogyni szeretnél. Ha megszoktad, hogy étkezések után megjutalmazod magad valamilyen cukros nassolnivalóval, süteménnyel, csokoládéval, jobban kívánod az édességet. Sajnos, a cukor által nyújtott édes ízt nem sok mindennel lehet kiváltani úgy, hogy ne legyen hiányérzeted. De próbálkozz a természetes cukorhelyettesítőkkel, és addig kísérletezz, míg meg nem találod az ízben számodra legmegfelelőbb alternatívát! A gyümölcsökkel légy elővigyázatos, mert cukortartalmuk ezeknek is van. A legjobb, ha a bogyós gyümölcsöket választod, mikor édességre vágysz.

A barna cukor is ártalmas!

A fehér és a barna cukor között elenyésző különbség van csupán. A barna cukor valamelyest magasabb rosttartalommal rendelkezik, de ettől még nem lesz egészséges. Ha egészséges étrendet szeretnél követni, se a barna, se a fehér cukrot ne tedd a kosaradba! Egészséges alternatívák helyettük a stevia és az eritrit, melyeknek nagy előnye, hogy nincs bennük kalória. Választhatod a nyírfacukrot is, de ezt is csak mértékkel fogyaszd, valamint ritkábban ehetsz mézet is. Fontos, hogy a mézet forró italba ne keverd, mert a magas hőmérséklet hatására minden értékes összetevője megsemmisül, csupán cukortartalma marad meg.

Figyelj a rejtett cukrokra is!

Lehet, hogy egyáltalán nem is használsz kristálycukrot, a cukorfogyasztásod mégis magas. Ez a hozzáadott cukrok miatt van, melyek rengeteg élelmiszerben megtalálhatók. A glükóz, a fruktóz, a szacharóz és a karamell azok a cukorfajták, melyek az élelmiszerekben rejtőznek, ezért mindig olvasd át a csomagoláson az összetevők listáját, hogy tudatosan kezelhesd a cukorfogyasztásodat!


Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com