Mi az a Dikul torna, és miért képes megváltoztatni az életed?

 

Tanulmányok szerint mintegy 100 millió amerikai szenved krónikus fájdalomtól. Ennek legtipikusabb formája a derékfájás (27%), valamint a nyakban jelentkező fájdalom (15%). Ezt nagyon nehéz kezelni, de képzeld el, hogy újra sétálsz és teljes értékű életet élsz, miután azt mondták, ebben többé már nem lesz részed. Van valaki, akinek ez sikerült: Valentin Dikul. Ennél pedig még egy lépéssel tovább is ment, hiszen kifejlesztett egy egész edzésprogramot, hogy megváltoztassa emberek életét, ahogyan egykor a saját magáét is megváltoztatta.
Most mindent megtudhatsz Valentin Dikulról, a tornájáról és arról, hogy ennek segítségével hogyan tudod az életedet teljesen megváltoztatni.

Hogyan jött létre a Dikul torna?

Valentin Dikul cirkuszi tornász és – meglepő módon – a vázizomrendszeri betegségekkel küzdők számára létrehozott rehabilitációs központ vezetője is. Nehéz gyermekkora után sikerült megvalósítania álmát, hogy cirkuszi artista váljon belőle. Ám 1962-ben, egy Kaunas-ban tartott előadás közben egy acél tartógerenda eltört, Dikul pedig több mint 10 métert zuhant. Az orvosok azt mondták, többé soha nem lesz képes járni. De Dikul nem esett kétségbe. Először felsőtestét kezdte edzeni, majd pedig a lebénult alsó végtagjait, éppen úgy, mintha azok épek lennének.

 

Kezdetben egy kötelet erősített a végtagjaira, azzal húzta őket, és súlyok segítségével ellensúlyt hozott létre.

Dikul teljesen egyedül alkotta meg maga számára a kondigépet. Az éveken át tartó edzésnek köszönhetően Dikul nem csak visszatérhetett a normális életbe, de egyike lett a világ legerősebb embereinek. Képessége, ahogy zsonglőrködött a súlyokkal, még ma is egyedülállónak számít, és bekerült vele a Guinness Rekordok Könyvébe is. A legnagyobb eredménye azonban, hogy létrehozta saját gyógyászati rehabilitációs módszerét a gerincbetegségekben szenvedők segítésére.

Hogyan javítja a Dikul torna az egészséget?

Ha súlyos sérüléseink nincsenek is, tudjuk, hogy egyes betegségek, mint a gerincferdülés, az osteochondrosis vagy a csigolyaközi porckorong süllyedés nagyon gyakoriak a gyerekek és a felnőttek körében. De hogyan tud segíteni a Dikul torna?

Csinálj egy gyakorlatsort

Természetesen, a gyakorlatok egészségi állapottól függően eltérőek lehetnek, de mindegyik nagyon egyszerű.

Most mutatunk egy gyakorlatsort azoknak, akik krónikus hátfájásban és osteochondrosis-ban szenvednek.

1. gyakorlat

Feküdj a hátadra, oldalra nyújts ki a karjaidat, tenyereid lefelé nézzenek. Lábaid egymás mellett egyenesen. Anélkül, hogy felemelnéd a fejed, a vállad vagy a bal lábad, lassan fordítsd a bal csípődet jobbra. Maradj így 2-3 másodpercig, majd térj vissza a kiinduló helyzetbe. Végezd el a gyakorlatot a jobb csípőddel is.

2. gyakorlat

Feküdj a hátadra, lábaidat vállszéles terpeszben nyújtsd ki. Karjaidat keresztezd a mellkasodon. Anélkül, hogy felemelnéd a medencédet vagy a lábadat a talajról, fordítsd a bal válladat jobbra. Maradj így 2-3 másodpercig, majd térj vissza a kiinduló helyzetbe. Végezd el a gyakorlatot a másik irányban is.

3. gyakorlat

Feküdj a hátadra, lábaid egymással párhuzamosan kinyújtva. Karjaidat nyújtsd oldalra, tenyereid lefelé nézzenek. Anélkül, hogy a fejed vagy a vállaid felemelkednének a talajról, mindkét lábadat együtt mozdítsd jobbra, amennyire csak tudod. Tartsd meg ezt a helyzetet 2-3 másodpercig, majd térj vissza a kiinduló helyzetbe. Végezd el a gyakorlatot az ellenkező oldalon is.

4. gyakorlat

Feküdj a hátadra, lábaid kinyújtva vállszéles terpeszben. Karjaidat a mellkasodon keresztezd. Anélkül, hogy a medencéd vagy a lábaid felemelkednének a talajról, döntsd a tested balra egy csúszó mozdulattal. Maradj így 2-3 másodpercig, majd térj vissza a kiinduló helyzetbe. Ismételd másik oldalra is.

5. gyakorlat

Állj egyenesen, nézz előre. Anélkül, hogy begörbítenéd a hátad, hajlítsd be a térdeidet, és dőlj előre lassan, hogy karjaid továbbra is párhuzamosak maradjanak a törzseddel. Maradj így 2-3 másodpercig, majd térj vissza a kiinduló helyzetbe.

Válaszd azt a gyakorlatot, amelyik számodra a legkönnyebben végezhető vagy kérj segítséget egy specialistától!

Mentális egészség

A Dikul tornának fontos részét képezik a mentális gyakorlatok is.

  • Minden a pozitív gondolkodással kezdődik, és a hittel, hogy úton vagy a teljes felépülés felé.
  • Figyelj arra, hogy milyen környezet vesz körül a gyakorlatok végzése közben. Semmi sem zavarhat meg, és nem lehet útban.
  • Ha torna közben mérges vagy, ideges vagy csalódott, tarts szünetet, és próbáld meg magad visszahozni a pozitív gondolkodáshoz.
  • A gyakorlatokat megerősítéssel zárd: “A mai torna hasznos volt, új eredményeket értem el.”

Emlékezz Dikul elveire!

Hogy folytatni tudd a haladást a megkezdett úton, tedd magadévá ennek a nagyszerű embernek a gondolatait:

  • A mentális erő előbb jön létre, mint a fizikai. A fizikai eredmények elérése érdekében kitartónak kell lenni, érzelmileg stabilnak, és hinned kell benne, hogy meg tudod csinálni.
  • A gyakorlatoknak ösztönözniük kell az izmokat arra, hogy visszatérjenek a normál működéshez, de nem szabad őket túlterhelni. Azaz ne vidd túlzásba, hetente 3-szor tornázni elég a legtöbb betegség esetén.
  • A torna menete legyen mindig ugyanolyan. Mindig végezd fokozatosan, lassan, ritmikusan a mozdulatokat, stressz nélkül. Ha jól csinálod, a torna során egyszer sem fogsz levegő után kapkodni.
  • Mindig figyelj a testedre. Ha a torna közben komoly fájdalmat érzel, hagyd abba, míg a fájdalmat más módszerrel nem sikerül kezelni.

Mindezek után miért ne bíznánk egy olyan emberben, akinek sikerült felállnia a kerekesszékből egy jobb és egészségesebb életért?

Miután elolvastad ezt a cikket, biztosan rád is nagy hatást gyakorolt Valentin Dikul, és az, amit más emberekért tett. Kérdezd meg orvosod, gyógyterapeutád, rehabilitációs szakembered véleményét a Dikul tornáról, és ha nincs akadálya, vágj bele!


Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com