Nem mozdul a súlyod? Ez a 8 ok állhat a háttérben

 

Ha fogyni szeretnél, a szénhidrát bevitel csökkentésénél nem találsz hatékonyabb módszert. Azonban előfordulhat, hogy minden erőfeszítésed ellenére sem mutat kevesebbet a mérleg. Mi lehet a probléma?

Ha a szénhidrátokat és a cukrokat – melyek nemcsak elhízást, de komoly betegségeket is okoznak – kiiktatod az étrendedből, természetes módon elkezdesz súlyt veszteni. Csak időt kell adnod a testednek, hogy zsírégető üzemmódba kapcsoljon és a csoda bizony meg fog történni!

 

Ha úgy érzed, elég idő telt el, a kilók mégsem mozdulnak, az alábbi okok állhatnak a háttérben:

1. Túl sok gyümölcsöt eszel

Amikor elkezdesz fogyókúrázni és kiszórod az összes feldolgozott és félkész ételt, könnyű beleesni abba a csapdába, hogy mindent gyümölccsel helyettesítsd.

A gyümölcs egészséges és része a fogyókúrás étrendnek, ehhez kétség sem fér. Azonban a bennük lévő fruktóz miatt egyes gyümölcsök igazi szénhidrát bombák. Mértékkel és egyszerre kis adagokban fogyaszd őket!

2. Túl sok olajos magvat eszel

Csak azért, mert az olajos magvak jó szénhidrátokat tartalmaznak, még nem jelenti, hogy éjjel-nappal ehetjük őket. Egy maroknyi egyszerre és egy nap elég, ellenkező esetben nemhogy fogynánk, de pont, hogy hízni fogunk tőlük.

Ezenkívül sok magban nincs egyensúlyban az omega-3 és omega-6 zsírsavak aránya, ami pedig nem egészséges.

3. A konyhádban tiltólistás élelmiszereket tartasz

Megfogadod, hogy nem nyúlsz hozzájuk, de ki mégsem dobod őket? Nagy hiba! Meg se vásárolj ilyesmit és ha már régről maradt, mielőbb szabadulj meg tőle!

4. Nem eszel zsírt

A legtöbb ember fejében a zsír, mint a fogyókúra legfőbb ellensége szerepel. Egyes zsírokra talán igaz ez, de az olyan egészséges zsiradékok, mint a kókuszolaj vagy az avokádóolaj inkább a súlyvesztés támogatói. Ha kellő mennyiségben adagolod őket az étrendedhez, sokat segíthetnek céljaid elérésében.

5. Túl sok egészséges zsiradékot eszel

A mérték itt is a legfontosabb. Az egészséges olajok, mint a kókuszolaj, az avokádóolaj, az olíva, az olajos magvak finomak és táplálják testünket. De ha túl gyakran szerepelnek az étrendben, biztosan nem fogunk fogyni. Kövesd a következő szabályt: a megfelelő adag belőlük nem több, mint 2 teáskanálnyi zsiradék vagy egy maroknyi olajos mag. Avokádóból egyszerre csak egy felet egyél meg!

6. Nem méred ki az ételadagokat

A fogyókúrának sokak számára nem képezi részét az élelmiszerek folytonos méricskélése. Pedig sokat segíthet abban, hogy ne háromszor annyit egyél valamiből, mint kellene. A méréssel sok fogyókúrázó szeme kinyílik és rájön, hogy eddig mennyivel túlhaladta a megengedett mennyiségeket. Nagyjából annyi fehérjét fogyassz, amekkora a tenyered, a tányérod kerületét töltsék meg a keményítőt nem tartalmazó zöldségek, ha pedig szénhidrátra vagy keményítő tartalmú zöldségre van szükséged, 1-2 bögrénél ne fogyassz belőlük többet.

7. Nem alszol eleget

Az alvászavarok elhízást okoznak, ezt már tudományosan is bebizonyították. A kialvatlanság a test egyes rendszereinek (pl. hormonháztartás) működési zavarát okozza. Az anyagcsere is lelassul, a fogyás ennek következtében el sem indul vagy leáll és gyarapodni kezdünk.

8. Túl gyorsan várod az eredményeket

Ha gyors vagy mérsékelten gyors eredményekre számítasz, csalódni fogsz. Sok embernél kifejezetten lassan indul be a fogyás és sokáig tart elérni az ideális testsúlyt. Az alacsony szénhidrát tartalmú diéta amúgy sem tartozik a gyors eredményt hozó diéták közé. A legjobb, ha életformaként kezeled, aminek hosszútávon lesznek meg a pozitív hatásai. És hidd el, az eredmények nem fognak elmaradni!


Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com