Termékenységi diétával is növelheted esélyed a terhességre

 

A táplálkozás és a termékenység szorosan összefüggnek. Ha te és partnered is egészséges étrendet követtek, nagyban növelhetitek a gyermekáldás esélyét. Az egészséges testsúly elérésével és megőrzésével a test jobban fel tud készülni a fogantatásra, és a terhesség kihordására, ahogyan ezt számos kutatás eredménye is alátámasztja. Azonban a hagyományos értelemben vett és a várandósságra felkészítő egészséges étrend között is vannak különbségek. Hogy pontosan milyen diétát állíts össze magadnak a termékenység fokozásához, most megtudhatod!

Mit jelent pontosan a termékenységi diéta?

A termékenységi diéta lényege, hogy természetes módon támogasd szaporítószerveid jobb működését, ezáltal elősegítsd a megtermékenyülést. Beletartoznak olyan élelmiszerek, melyeknek tápanyagai jó hatást gyakorolnak a hormonrendszerre, a petefészkekre, a petesejtekre, a magzat későbbi fejlődésére. Ez az étrend növeli a termékenységet, felhalmoz fontos tápanyagokat a szervezetben és biztosít mindent, amire a babának és a mamának szüskége van az új élet kifejlődésének biztosításához.

 

Miért van szükséged a termékenységi diétára?

Mert vannak olyan tápanyagok, melyre a magzatnak már azelőtt szüksége van, hogy a terhességet egyáltalán felfedeznéd.

Ha ezek nincsenek jelen már eleve a szervezetedben fogantatáskor, a magzat egészséges fejlődését nehezíted meg és növeled a születési rendellenességek kockázatát.
Mert az ételek, amiket ma elfogyasztasz, 90 napon át hatást gyakorolnak a petesejtekre és a spermiumokra.
Mert a hormonok azokból az összetevőkből építik fel magukat, melyeket a táplálék útján biztosítasz számukra.
Mert a meddőség első számú oka az ovuláció hiánya, ami az esetek jelentős részében orvosolható a táplálkozási szokások megváltoztatásával.

A termékenységi diéta előnyei

Biztosít antioxidánsokat, vitaminokat, ásványi anyagokat, melyek védik a petesejteket, a spermiumokat a szabadgyökök okozta károsodástól.
Segít fenntartani a szervezetben a hormonális egyensúlyt, biztosítja azokat a zsírsavakat, melyekre szükség van a hormonok termelődéséhez.
Csökkentheti az inzulin rezisztencia miatti vetélés és a DNS károsodás kockázatát.
Segít felépíteni a létfontosságú tápanyagraktárakat.
Támogatja a szaporítószervek egészségét.
Energiát és vitalitást biztosít.

Így csináld!

Egyél sok organikus zöldséget és gyümölcsöt!

A boltokban vásárolt zöldségek és gyümölcsök általában sok növényvédőszert tartalmaznak.

Ne ezekből válogass, hanem menj ki a piacra és termelőtől vásárolj bio zöldségeket! A növényvédőszerekről kimutatták, hogy a férfiaknál és a nőknél is képesek meddőséget okozni.

Egyél bio, teljes zsírtartalmú, szabad tartású tehenektől származó tejtermékeket!

A tejtermékek nem biztos, hogy a te szervezeted számára ideálisak. PCOS és endometriózis esetén kifejezetten ellenjavalltak. Figyeld meg, a te tested hogyan reagál járuk! A nem bio termékeket ebben az esetben is kerüld, mivel azok hormonokat és antibiotikumokat tartalmaznak, ezek pedig növelik a szervezetben az ösztrogén szintet.

Szabad tartású állatok húsát válaszd!

Hogy az ösztrogénszint növekedését elkerüld, ne fogyassz antibiotikumokat és hormonokat tartalmazó húskészítményeket! Az egészséges húsokról viszont ne mondj le, mivel ezek kitűnő forrásai a zsírsavaknak, alacsony a telített zsír tartalmuk és bővelkednek fehérjében.

A teljes értékű gabonaféléket természetes formában fogyaszd!

Belőlük rostokhoz, vitaminokhoz csak úgy juthatsz hozzá, ha nem feldolgozott formában eszed őket. Ezért kerüld a fehér kenyeret, a fehér lisztből készült tésztákat. Helyettük válassz teljes kiőrlésű változatokat!

Minden étkezésnél fogyassz rostot!

A rostok szabályozzák a vércukorszintet, amivel csökkenthető az olyan, meddőséget okozó problémáknak a valószínűsége, mint a PCOS, az immunbetegségek vagy a hormonzavarok.

Kerüld a finomított cukrokat és a cukrozott gyümölcsleveket!

A dobozos gyümölcslevek tele vannak cukorral, így nem csak a vércukorszintet növelik, de rontják az immunműködést is.

Igyál sok vizet!

Tiszta vizet fogyassz, ha lehet, ne palackosat, mert a műanyagból veszélyes anyagok oldódhatnak ki. Ezek szintén káros hatást gyakorolhatnak a hormonrenszerre. Ugyanakkor a csapvizet is kerüld, szintén egészségre káros összetevői miatt.

Ezek az élelmiszerek növelik legnagyobb mértékben a termékenységet:

  • tojás
  • diófélék és olajos magvak
  • zöld leveles zöldségek
  • gyümölcsök
  • színes zöldségek
  • halak, kagylók
  • máj
  • hüvelyesek
  • tejtermékek

Ezeket kerüld:

  • koffein
  • zsírszegény termékek
  • génmódosított élelmiszerek
  • szója ételek
  • cukor
  • dobozos üdítőitalok

Termékenységfokozó szuperételeket is beilleszthetsz az étrendedbe:

  • méhpempő
  • maca gyökér
  • virágpor
  • spirulina alga
  • búzafű

Hozzászólások

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Egy tanulmány kimutatta: a félelmetes filmek segítenek a fogyásban

Ha kissé letört vagy, mert épp most szegted meg a diétádat egy csokival, csak kapcsold be a tévét! Egyetemi kutatók kiderítették, hogy kapcsolat van a kalóriaégetés és a horror filmek által kiváltott félelem hatására megugró szívritmus között. Most megtudhatod, miért olyan jó ötlet bekészíteni néhá

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

15 jóga ászana, amitől lapos hasad lesz

Itt az ideje, hogy elkezdj dolgozni a nyári bombaformádon! Sokan az edzőteremben próbálják ledolgozni a pocakjukat, de most olyan jóga pózokat mutatunk neked, melyektől nemcsak lapos lesz a hasad, de még örömödet is fogod lelni bennük! 15. Bhujangasana - Kobra póz Hogyan csináld: Feküdj a

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

10 könnyű gyakorlat, ami sokkal hatékonyabban formálja a fenekedet, mint a guggolás

Egy formás fenékkel semmi sem érhet fel. Sokan a végtelenségig végzik a guggolásokat, hogy elérjék ezt az eredményt. De ez nem mindenkinek megy könnyen. Számukra jó hír, hogy vannak olyan gyakorlatok, melyekkel fele ennyi erőfeszítéssel is lehet formálni a feneket. Most segítünk, hogy könnyebb dolg

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

10 gyakorlat, ami segít a makacs hasi zsír elégetésében kevesebb mint 1 hónap alatt

A szakértők szerint férfiaknál a 102 cm feletti, míg nőknél a 88 cm feletti derékbőség már a hasi elhízás jele. A zsigeri zsír hatással lehet az inzulin termelődésre, de idővel még a stresszhormonok mennyiségét is növelheti, ezért nagyon fontos edzéssel karbantartani a hasadat. Most megismerheted a

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

8 egyszerű gyakorlat, amitől a tested fiatalabbnak fogja érezni magát

Az emberek többsége fél az öregedéstől. Az öregedési folyamatnak sok tünete van, pl. a fáradtság, de ez ellen tehetsz a nyújtással, ami jót tesz a rugalmasságodnak, a testtartásodnak, az alvásod minőségének, a vérkeringésednek, és csökkenti a stresszt is. Most olyan egyszerű gyakorlatokat ismerhets

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

8 gyakorlat a hátfájás enyhítésére, ami csak 10 percet vesz igénybe

A dolgozó emberek nagyjából felét sújtja a hátfájás. Megijedni nem kell, a legtöbb esetben ez a fájdalom nem szervi eredetű, hanem mechanikus. Ez azt jelenti, hogy nem komoly betegség áll a hátterében, hanem olyan probléma, amit néhány egyszerű gyakorlattal orvosolni lehet. Következzenek a leghaték

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

Gyakorlatok, amik segítenek a hasi zsír égetéséhez futás nélkül

A hason lévő hurkák nem szépek, de ez a legkevesebb! Ha zsír rakódik le a hasadon, a komoly betegségek miatt jobban aggódhatsz, mint a kinézeted miatt, mivel ezeknek az úszógumiknak hosszútávon nagy hatása van az egészségedre. Sokan élünk nagyvárosokban, ahol nincs különösebben vonzó lehetőség a sz

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Egy egyszerű gyakorlat, amivel 3 hét alatt megszabadulhatsz a lógó hastól

Ha szeretnéd feszesebbé tenni a hasadat, de teljes edzésekre nem jut időd, a megoldást számodra ez a japán módszer jelentheti. A gyors és mégis hatékony gyakorlatot egy japán fogyás-specialista dolgozta ki, segítségével pedig állítólag néhány hét alatt a lógóból lapos és feszes hasat varázsolhatsz m

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

9 gyakorlat, amit jobb elkerülnöd, ha nőiesen formás testről álmodsz

A karcsú és fitt test iránti vágy számtalan mítoszt hívott életre a diétákról és az edzésről. Napjainkban a személyi edzők a fiziológiával és az anatómiával kapcsolatos ismereteikkel próbálnak különbséget tenni a nők és a férfiak számára ideális mozgásformák között. Azok a gyakorlatok, melyektől a f

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

21 napos plank edzésterv, ami tökéletes a hasi zsír legyőzéséhez

Ha plank pózban szilárdan tartod a testedet, erősítheted az alsó- és felsőtested izmait is. A plank kitűnő hasizom gyakorlat, de formálja a lábat, a feneket, a karokat, a csípőt, javítja az egyensúlyt és a testtartást is. Ha még sosem próbáltad, fontos, hogy a plankot rövid szakaszokkal kezd, és hos

http://ujhazak.com