50 év felett még fontosabb, hogy támogasd az agyad a jobb működésért

 

Ahogyan idősödünk, egyre többet foglalkozunk az agyműködésünkkel a memóriánkkal. Ez teljesen természetes, hiszen az idő múlásával azt vesszük észre, hogy feledékenyebbek vagyunk, nehezebben tudunk visszaemlékezni régi történetekre, többször keresgéljük a neveket, az évszámokat, egy szóval romlik a memóriánk. 50 év felett különösen fontos, hogy gondoskodjunk agyunk támogatásáról, hogy a jövőben ne essünk áldozatul a kognitív hanyatlásnak. Erre pedig léteznek természetes módszerek is.

Az életet idősebb korban is mindenki szeretné a maga teljességében megélni. Ehhez pedig szorosan hozzátartozik a mentális frissesség. A cél az, hogy csökkentsük az agyra nehezedő káros hatásokat, elsősorban a többféle formában érkező stresszt, és biztosítsuk azon tápanyagokat, melyek javítják a működését és védelmet is nyújtanak neki.

A mindennapi életben ezt kivitelezni könnyebb, mint gondolnánk.

 

Étrend

Nagyon sok olyan élelmiszer van, ami kifejezetten kedvez az agyműködésnek. A kutatások szerint ebből a szempontból az egyik legelőnyösebb az ún. mediterrán étrend követése, ami tele van gyulladásgátló hatóanyagokkal és egészséges zsírokkal. Az olívaolaj, a különböző magvak mind segítségünkre lesznek a kognitív hanyatlás megelőzésében. A finomított cukrok kiiktatása, a magas rosttartalmú szénhidrátok korlátozása, a kellő mennyiségű E-vitamin pótlása nagyon fontos tényezők, melyek befolyásolják az agyműködést.

Súlykontroll

A kutatások egyértelművé tették, hogy az 50-es korosztályban a demenciára jóval nagyobb esélye van azoknak, akik túlsúllyal rendelkeznek.

A testsúlyunk szabályozásával szabályozhatjuk a vérnyomást is, ami nagyban érinti az agy működését. Az egészséges, fokozatos fogyás tehát a gondolkodási képességeink megőrzése szempontjából is igen fontos.

Aszpirin

Az étrendkiegészítőkről még nem sikerült bebizonyítani, hogy bármennyit is tennének a mentális frissesség idős korban való megőrzéséért. Egyetlen tápanyaggal ugyanis nem oldhatunk meg semmit. Azonban az aszpirinről a kutatók azt állítják, hogy napi egy szem elfogyasztásával hatékonyak lehetünk, valószínűleg a gyógyszer gyulladásgátló hatásának köszönhetően.

Alvás

Az agyunk rengeteg okos dolgot művel, miközben alszunk, ezért az elegendő mennyiségű alvás – többségünknek ez napi 7-9 óra – fejlesztheti a tanulási képességeket, a figyelmet, a memóriát. Miközben alszunk, az agyunk gyakorolja az újonnan elsajátított képességeket, kiválogatja a jövőben megőrizendő emlékeket és problémákat old meg. Ha valamilyen gondunk van, ezért mondjuk, hogy aludjunk rá egyet, hiszen másnap könnyebben megy a tisztán látás.

Mozgás

A kardió mozgás nagyon fontos az agy egészsége szempontjából is. Általa fokozódik a vérkeringés és több tápanyag jut az agyba. A legfontosabb pedig, hogy a kardió mozgás során növekszik az agyi eredetű neurotróp faktor (BDNF) mennyisége, azé a fehérjéé, ami segíti az agysejtek életben maradását. Másfajta mozgásformát is választhatunk, a lényeg, hogy legalább heti 3 órát aktívan mozgással töltsünk.

Stressz kezelése

A stressz és a szorongás szoros összefüggésben áll a memóriazavarokkal. A stressz gátolhatja az agyban lévő neurotranszmitterek működését, és sejtkárosító toxinok termelődéséhez vezethet. A meditálás, az imádkozás vagy relaxációs technikák szükségesek lehetnek ahhoz, hogy a stresszt valóban kezelni tudjuk. A pihenés, a relaxálás, az agy kikapcsolása nagyban hozzájárul a mentális frissességhez.

Összefoglalva azt mondhatjuk, az életkor miatt nem feltétlenül muszáj, hogy szellemileg lassúbbakká váljunk. Képesek vagyunk javítani az agyunk működését, mégpedig annál jobb eredménnyel, minél hamarabb kezdünk el foglalkozni ezzel. Az egészséges életmód keretében a megfelelő étrenddel, a mozgással, az alvással és a kikapcsolódással mentális frissességünket idős korunkban is fenntarthatjuk.


Hozzászólások

10 ok, hogy az egészséged érdekében most azonnal megszabadulj a flip-flop papucsaidtól

10 ok, hogy az egészséged érdekében most azonnal megszabadulj a flip-flop papucsaidtól

Amikor a hőmérséklet emelkedik, a viselt ruhák száma is csökken, és az emberek elkezdenek papucsot viselni. De ez nem igazán a legjobb ötlet. Az Amerikai Orvostudományi Szövetség által végzett tudományos tanulmányok azt mutatják, hogy a

Most azonnal szabadulj meg a lábujjközös papucstól

Most azonnal szabadulj meg a lábujjközös papucstól

Amikor a hőmérséklet emelkedik, a viselt ruhák száma is csökken, és az emberek elkezdenek papucsot viselni. De ez nem igazán a legjobb ötlet. Az Amerikai Orvostudományi Szövetség által végzett tudományos tanulmányok azt mutatják, hogy a

Ez életmentő lehet: így tudod megkülönböztetni a szívrohamot és a pánikrohamot

Ez életmentő lehet: így tudod megkülönböztetni a szívrohamot és a pánikrohamot

A pánikroham és a szívroham hasonló tünetekkel jár, mint például a mellkas erős fájdalma, izzadás, szúró érzés, egyenetlen légzés és hányinger. Az a tény, hogy egy szívroham okozhat pánikot, csak még valószínűbbé teszi, hogy az

15 orvosi tévhit, amit sokan még mindig igaznak hisznek

15 orvosi tévhit, amit sokan még mindig igaznak hisznek

A jóakaróinktól sokszor halljuk, hogy mit kellene és mit nem kellene tennünk, hogy egészségesek és fittek legyünk. De mi van akkor, ha nincs mindenben 100%-ig igazuk? A tudomány fejlődésével nyilvánvalóvá vált, hogy a hosszú ideje biztosnak hitt orvosi állítások valójában tévesek. A következő lista

8 természetes módon csökkentheted a vérnyomásodat 10 percen belül

8 természetes módon csökkentheted a vérnyomásodat 10 percen belül

Ha gyakran van komoly fejfájásod, sokszor érzed magad fáradtnak, rendszertelen a szívverésed és mellkasi fájdalmat is érzel, valószínűleg magas vérnyomásban szenvedsz. Ezt a betegséget okozhatja a stressz, az alváshiány, az elhízás, de más, háttérben megbújó betegség is. Az sem ritka, hogy teljesen

Miért folyik a nyálad alvás közben, és hogyan szüntesd ezt meg

Miért folyik a nyálad alvás közben, és hogyan szüntesd ezt meg

A nyálzás akkor következik be, amikor túl sok nyál gyűlik össze a szájban. Ez mindannyiunkkal előfordul, de azt tudtad, hogy ha túlzott mértékben vagy rendszeresen jelentkezik, akkor betegség jele is lehet? Most megismerheted a nyálzás mögött álló okokat, és megtudhatod, hogyan vess véget neki. Mi

Ha a vércsoportod 0-ás, itt van 8 dolog, amiről érdemes tudnod

Ha a vércsoportod 0-ás, itt van 8 dolog, amiről érdemes tudnod

Az emberi vért az 1900-as évek elején osztotta 4 csoportra Karl Landsteiner, az osztrák orvos. Mindenki tudja, hogy fontos ismerni a saját vércsoportunkat vészhelyzet esetére, mikor vérátömlesztésre lehet szükségünk. Az is kiderült, hogy a vércsoportunk befolyásolja az egészségünket, egyesek szerint

13 szokás, amit ártalmatlannak hiszünk, pedig egyáltalán nem az

13 szokás, amit ártalmatlannak hiszünk, pedig egyáltalán nem az

Mindenki tudja, hogy későn lefeküdni és túl sokat enni egészségtelen. De néha még a leginkább ártalmatlannak tűnő szokások is kárt tehetnek egészségünkben. Tudtad, hogy akár kórházban is kiköthetsz, ha visszatartod a tüsszentést? Vagy hogy a rágózás csökkenti a koncentrációt? Megtudhatod, melyek az

Vészesen ketyeg az időd, ha csomót találsz a nyakadon vagy a füled mögött, állítják a szakemberek

Vészesen ketyeg az időd, ha csomót találsz a nyakadon vagy a füled mögött, állítják a szakemberek

A csomók a nyakon vagy a fül mögött eléggé gyakoriak. Hogy hogyan reagálunk rájuk, az igen változó. Van, aki nem vesz róluk tudomást, mások viszont azonnal aggódni kezdenek. Egyes esetekben ezeket a csomókat akné vagy lipóma okozza, melyek valójában veszélytelenek. De előfordulhat, hogy a nyakon és

Pszichológusok magyarázata arra, amiket az álmainkban látunk - némelyik nagyon megdöbbentő

Pszichológusok magyarázata arra, amiket az álmainkban látunk - némelyik nagyon megdöbbentő

Az emberiség a létezése óta próbálja megfejteni az álmok rejtélyét. Napjainkban már külön tudományág, az orinológia is foglalkozik a kutatásukkal. Akik az ezoterikus magyarázatokat részesítik előnyben a tudományosakkal szemben, szívesen próbálják meg értelmezni az álmaikat álmoskönyvek alapján, és e

http://ujhazak.com