Ezek a leghatékonyabb módszerek a stroke megelőzésére, a fejfájás és a fáradtság megszüntetésére

 

Ha olyan tünetektől szenvedsz, mint a ködös gondolkodás, a fáradtság, a folyamatos fejfájás vagy a depresszió, valószínűleg baj van az agyi vérkeringéseddel. Vannak bizonyos okai annak, hogy az agyad nem jut elég vérhez, ilyen pl. a stressz, a magas vérnyomás vagy egy vérrög. Ha a leromlott agyi vérkeringés első jeleit elhanyagolod, akár hypoxia is felléphet, amikor az agysejtek kezdenek elhalni, mivel nem jutnak hozzá a működésükhöz szükséges elemekhez.
A következőkben hatékony módszereket ismerhetsz meg az agyi vérkeringés fokozására, melyeket otthon is egyszerűen alkalmazhatsz.

8. Maradj aktív

Amikor nagy intenzitású edzést végzel, az izmaidnak több tápanyagra van szüksége, és a vér is újraelosztásra kerül közöttük. Ennek következtében az agyban csökken a véráramlás. Ezzel szemben a könnyű és közepes intenzitású edzés javítja az agyi vérkeringést.

 

Általánosságban elmondható, hogy minden aerob mozgásnak pozitív hatása van az agyi véráramlásra. Ezért bátran ússz, kerékpározz, táncolj vagy jógázz a szabadban. Ezen mozgásformák mindegyike jót fog tenni az egészségednek.

Ha nincs elég időd az edzésre, megteszi egy tempós séta is, mindennap kb. 30-50 percig.

Amikor a lábad a talajt érinti, a nyomás hullámokban terjed az artériákon keresztül, melyek ennek hatására több vért és oxigént küldenek az agyba.

Használd ki az alkalmat a mozgásra: mikor teheted, lépcsőzz liftezés helyett, szállj le a buszról 1-2 megállóval hamarabb, hogy az út maradék részét gyalog kelljen megtenned, és a boltba se a legrövidebb úton juss el.

7. Nyújtsd az izmaidat

A nyújtás nem csak a keringést javítja a testben, de az ízületek és izmok merevségét is megelőzi, valamint segít az agynak több oxigénhez és más tápanyaghoz jutni, melyektől jobban tud működni.

A keringés serkentéséhez a legjobb gyakorlatok a fordított pózok, melyeknél a fejed a szívednél lejjebb kerül. A legegyszerűbb és leghatékonyabb nyújtásokat otthon is elvégezheted. Ilyen a lefelé néző kutya póz, vagy amikor álló helyzetből előre hajolsz. De légy óvatos, ha fájdalmat vagy kellemetlenséget érzel a hátadban, azonnal konzultálj az orvosoddal!

6.
Meditálj gyakrabban

Tanulmányok szerint a meditálásnak az agyra számtalan előnye van, többek között az is, hogy javul tőle az agyi keringés. Ha naponta 10-12 percet töltesz meditálással, észre fogod venni, hogy mentálisan kitisztulsz, a memóriád jobb lesz, a kedélyállapotod pedig sokkal stabilabb.

Hogyan csináld:

  • Ülj le, lábaidat tedd keresztbe. A nyakad legyen egyenes, a kezeidet tedd a térdeidre, tenyereid felfelé nézzenek.
  • Kezdd el kántálni: “Saa Taa Naa Maa”. Mikor azt mondod, “Saa”, érintsd össze a mutató- és a hüvelykujjadat. Mikor azt mondod, “Taa”, a hüvelykujjadat érintsd a középső ujjadhoz, a “Naa” részénél a gyűrűsujjadhoz, a “Maa”-nál pedig a kisujjadhoz.

5. Ne félj a hideg víztől

A hideg hatására több vér jut az agyba. Egyes tanulmányok szerint, ha a kezeidet vagy a lábaidat néhány percre hideg vízbe teszed, a vérnyomásod megnő, a szívritmusod csökken, az erek a szívben és az agyban pedig gyorsabban kezdenek dolgozni.

Érdemes hideg vizes zuhanyt venni mindennap. Nem kétséges, hogy elsőre ez igen kellemetlen lesz, de a hosszútávú hatásai miatt mégis megéri. Kezdheted úgy, hogy a zuhanyzás végén az utolsó 30 másodpercben hideg vizet engedsz magadra, majd mindennap növeled ezt az időt.

A hideg a bolygóidegre is hatással van, ami testünk egyik leghosszabb idege, összeköti az agytörzset, a szívet, a tüdőt és az emésztőrendszert. Ez az ideg szabályozza a szívritmust, a vérnyomást és a vércukor egyensúlyt.

4. Napozz

A napfényen való tartózkodás is javítja az agyműködést azáltal, hogy segíti a nitrogén-monoxid termelődését. Ez kitágítja az ereket, és csökkenti a vérnyomást. A napozás hatására a szervezet több D-vitamint termel, ami nélkülözhetetlen az agy egészséges működéséhez, a jó memóriához és a megfelelő vérkeringéshez.

Ha mindennap 10 percet töltesz a napon tavasszal és nyáron, nem kell tartanod a depresszió vagy bármilyen kognitív zavar kialakulásától, mivel az agyad kellő mennyiségben hozzá fog jutni a szükséges tápanyagokhoz.

3. Változtass az étrendeden

  • Egyél több étcsokoládét. Ez kakaóbabot tartalmaz, amiben sok flavonoid található. Ezek a fitotápanyagok javítják a kognitív teljesítményt, és fokozzák a véráramlást az agy kulcsfontosságú területein 2-3 órával az elfogyasztásuk után. Hogy ezt elérd, olyan étcsokoládét válassz, melynek kakaótartalma legalább 70%.
  • Egyél több szuperélelmiszert. A diófélék, magvak vagy a bogyós gyümölcsök pozitív hatással vannak az agyra magas tápértékük és E-vitamin tartalmuk miatt. Az avokádó is egy szuperélelmiszer, amiben sok egyszeresen telítetlen zsírsav található. Ez segít a koleszterinszint szabályozásában és a vérnyomás csökkentésében.
  • Igyál céklalevet. A céklának magas a nitrát tartalma. Tanulmányok kimutatták, hogy 4,5 dl céklalében annyi nitrát található, amennyi már képes kitágítani az ereket, növelni a véráramlást az agyban, és jelentősen javítani a kognitív funkciókat.

2. Rágózz

Kiderült, hogy a rágózás 25-40%-kal növeli az agyi vérkeringést, javítja a kognitív képességeket és az agyműködést, köszönhetően annak, hogy növeli az oxigén-ellátottságot. A rágás stimulálja az agyban azokat a területeket, melyek az ébredéssel vannak összefüggésben, ezért napközben éberebb leszel tőle.

A folyamatos rágás aktiválja a hippokampuszt, az agynak azt a részét, ami a memóriáért és a tanulási képességekért felelős. Másik meglepő előnye a rágózásnak, hogy sokkal nyugodtabb és koncentráltabb leszel tőle.

1. Szedj étrendkiegészítőket

  • Omega-3 zsírsavak. Sajnos, csak kevés olyan ételt eszünk, amiben nagyobb mennyiségben megtalálhatók az omega-3 zsírsavak, a testünk pedig nem tudja előállítani őket. Az agynak és az idegrendszernek azonban szükségük van rá a megfelelő működéshez. Ezért szedd étrendkiegészítő formájában, hogy csökkentsd az agyban kialakuló gyulladásokat, javítsd a memóriádat és a hangulatodat.
  • Ginkgo biloba. A ginkgo biloba fa leveleiben flavonoidok és terpenoidok találhatók, melyek fontosak az agy egészséges szempontjából. A flavonoidok hatékony antioxidánsok, melyek védik az ereket a szabadgyökök okozta károsodástól, míg a terpenoidok kitágítják az ereket, és javítják az agyi vérkeringést.

Hozzászólások

10 ok, hogy az egészséged érdekében most azonnal megszabadulj a flip-flop papucsaidtól

10 ok, hogy az egészséged érdekében most azonnal megszabadulj a flip-flop papucsaidtól

Amikor a hőmérséklet emelkedik, a viselt ruhák száma is csökken, és az emberek elkezdenek papucsot viselni. De ez nem igazán a legjobb ötlet. Az Amerikai Orvostudományi Szövetség által végzett tudományos tanulmányok azt mutatják, hogy a

Most azonnal szabadulj meg a lábujjközös papucstól

Most azonnal szabadulj meg a lábujjközös papucstól

Amikor a hőmérséklet emelkedik, a viselt ruhák száma is csökken, és az emberek elkezdenek papucsot viselni. De ez nem igazán a legjobb ötlet. Az Amerikai Orvostudományi Szövetség által végzett tudományos tanulmányok azt mutatják, hogy a

Ez életmentő lehet: így tudod megkülönböztetni a szívrohamot és a pánikrohamot

Ez életmentő lehet: így tudod megkülönböztetni a szívrohamot és a pánikrohamot

A pánikroham és a szívroham hasonló tünetekkel jár, mint például a mellkas erős fájdalma, izzadás, szúró érzés, egyenetlen légzés és hányinger. Az a tény, hogy egy szívroham okozhat pánikot, csak még valószínűbbé teszi, hogy az

15 orvosi tévhit, amit sokan még mindig igaznak hisznek

15 orvosi tévhit, amit sokan még mindig igaznak hisznek

A jóakaróinktól sokszor halljuk, hogy mit kellene és mit nem kellene tennünk, hogy egészségesek és fittek legyünk. De mi van akkor, ha nincs mindenben 100%-ig igazuk? A tudomány fejlődésével nyilvánvalóvá vált, hogy a hosszú ideje biztosnak hitt orvosi állítások valójában tévesek. A következő lista

8 természetes módon csökkentheted a vérnyomásodat 10 percen belül

8 természetes módon csökkentheted a vérnyomásodat 10 percen belül

Ha gyakran van komoly fejfájásod, sokszor érzed magad fáradtnak, rendszertelen a szívverésed és mellkasi fájdalmat is érzel, valószínűleg magas vérnyomásban szenvedsz. Ezt a betegséget okozhatja a stressz, az alváshiány, az elhízás, de más, háttérben megbújó betegség is. Az sem ritka, hogy teljesen

Miért folyik a nyálad alvás közben, és hogyan szüntesd ezt meg

Miért folyik a nyálad alvás közben, és hogyan szüntesd ezt meg

A nyálzás akkor következik be, amikor túl sok nyál gyűlik össze a szájban. Ez mindannyiunkkal előfordul, de azt tudtad, hogy ha túlzott mértékben vagy rendszeresen jelentkezik, akkor betegség jele is lehet? Most megismerheted a nyálzás mögött álló okokat, és megtudhatod, hogyan vess véget neki. Mi

Ha a vércsoportod 0-ás, itt van 8 dolog, amiről érdemes tudnod

Ha a vércsoportod 0-ás, itt van 8 dolog, amiről érdemes tudnod

Az emberi vért az 1900-as évek elején osztotta 4 csoportra Karl Landsteiner, az osztrák orvos. Mindenki tudja, hogy fontos ismerni a saját vércsoportunkat vészhelyzet esetére, mikor vérátömlesztésre lehet szükségünk. Az is kiderült, hogy a vércsoportunk befolyásolja az egészségünket, egyesek szerint

13 szokás, amit ártalmatlannak hiszünk, pedig egyáltalán nem az

13 szokás, amit ártalmatlannak hiszünk, pedig egyáltalán nem az

Mindenki tudja, hogy későn lefeküdni és túl sokat enni egészségtelen. De néha még a leginkább ártalmatlannak tűnő szokások is kárt tehetnek egészségünkben. Tudtad, hogy akár kórházban is kiköthetsz, ha visszatartod a tüsszentést? Vagy hogy a rágózás csökkenti a koncentrációt? Megtudhatod, melyek az

Vészesen ketyeg az időd, ha csomót találsz a nyakadon vagy a füled mögött, állítják a szakemberek

Vészesen ketyeg az időd, ha csomót találsz a nyakadon vagy a füled mögött, állítják a szakemberek

A csomók a nyakon vagy a fül mögött eléggé gyakoriak. Hogy hogyan reagálunk rájuk, az igen változó. Van, aki nem vesz róluk tudomást, mások viszont azonnal aggódni kezdenek. Egyes esetekben ezeket a csomókat akné vagy lipóma okozza, melyek valójában veszélytelenek. De előfordulhat, hogy a nyakon és

Pszichológusok magyarázata arra, amiket az álmainkban látunk - némelyik nagyon megdöbbentő

Pszichológusok magyarázata arra, amiket az álmainkban látunk - némelyik nagyon megdöbbentő

Az emberiség a létezése óta próbálja megfejteni az álmok rejtélyét. Napjainkban már külön tudományág, az orinológia is foglalkozik a kutatásukkal. Akik az ezoterikus magyarázatokat részesítik előnyben a tudományosakkal szemben, szívesen próbálják meg értelmezni az álmaikat álmoskönyvek alapján, és e

http://ujhazak.com