Fontos, hogy tudd: hormonok, amiktől elhízhatsz, és módszerek, amivel ezt elkerülheted

 

A hízást gyakran a túlevéssel hozzák összefüggésbe, de egyes hormonok is fontos szerepet játszhatnak benne. Hízni nagyon könnyű, fogyni viszont kortántsem az. Rengeteg különböző tényező – mint a stressz, az életkor, a gének, az egészségtelen életmód – vezethet a hormonális egyensúly felborulásához, ezen keresztül pedig hízáshoz.
Most megtudhatod, melyek azok a hormonok, melyek képesek súlygyarapodást okozni, és azt is elmondjuk, hogyan tudod őket kordában tartani.

Pajzsmirigy hormon

A pajzsmirigy a nyak alsó részén található. Ez állítja elő a T3 és T4 hormonokat, valamint a kalcitonint, ami az anyagcsere fenntartásáért felelős. Ha ezekből a hormonokból túl kevés termelődik, az hypothyreosis-hoz, pajzsmirigy alulműködéshez vezet. Ennek gyakori tünete a hízás, amit a testben a víz, és nem a zsír felhalmozódása okoz. Ettől tűnik a beteg teltebbnek.

 

Így kerüld el:

  • Fogyassz jódozott sót.
  • Alaposan főzd meg az ételt, és ne egyél nyers zöldséget.
  • Szedj D-vitamint.
  • Egyél cinkben gazdag élelmiszereket, mint az osztriga vagy a tökmag.

Inzulin

Az inzulin egy hormon, amit a hasnyálmirigy választ ki. Ez segít szállítani a glükózt a sejtekbe, hogy aztán a test energiaként használhassa fel, vagy zsírként elraktározza. Az inzulin tartja fenn a vércukorszintet.

Ha túl sok feldolgozott élelmiszert eszünk, túl sok alkoholt vagy mesterséges édesítőszerrel teli italt fogyasztunk, a test rezisztenssé válik az inzulinra.

Ennek eredménye, hogy a sejtek nem ismerik fel a glükózhoz kötődő inzulint, és a glükóz a vérben marad. Ez a vércukorszint megemelkedését eredményezi, ami elhízáshoz és 2-es típusú cukorbetegséghez vezet.

Így kerüld el:

  • Fogyassz zöld leveles zöldségeket, szezonális gyümölcsöket és zöldségeket.
  • Hogy javítsd az omega-3 zsírsav szinted, egyél zsíros halakat, dióféléket, olívaolajat, lenmagot.
  • Legalább napi 4 liter vizet igyál meg.
  • Legalább heti 4 órát edz.
  • Kerüld az alkoholt, a késő esti nassolásokat, a szénsavas és édesített üdítőket.

Kortizol

A kortizolt a mellékvesék termelik, amikor depressziósak, feszültek, stresszesek, idegesek, mérgesek vagyunk vagy fizikailag megsérülünk. Elsődleges funkciója, hogy csökkentse a stresszt a vércukorszint növelésével, az immunrendszer elnyomásával, segítse a fehérje-, a zsír- és a szénhidrát-anyagcserét.

Az egészségtelen életmód miatt a testünk gyakran van kitéve stressznek, ez pedig a kortizol folyamatos kiválasztódásához vezet, ami káros hatással van általános egészségi állapotunkra, elősegíti a zsigeri zsírok lerakódását és a zsírsejtek érését.

Így kerüld el:

  • Éjszakánként legalább 8 órát aludj.
  • Kerüld a feldolgozott élelmiszereket, az alkoholt, az olajban sütött ételeket.
  • Gyakorold a mély légzést, jógázz, meditálj legalább 1 órát naponta.
    Ezzel csökkentheted a stressz szintedet.
  • Tölts több időt a barátaiddal, a családoddal. Nincs jobb módja a feltöltődésnek.

Tesztoszteron

Gyakran nevezik a férfi hormonnak is, de a nők testében is termelődik. Segíti a zsírégetést, erősíti a csontokat és izmokat, javítja a libidót. Az életkor és a sok stressz hatására azonban lecsökken a szintje a nőkben, ez okozza a csontsűrűség csökkenését, az izomtömeg csökkenését és az elhízást.

Így kerüld el:

  • Edz rendszeresen. A mozgás javítja a tesztoszteron szintet.
  • Kerüld az alkoholt.
  • Fogyassz fehérje étrendkiegészítőt.
  • Egyél rostban gazdag élelmiszereket, mint a teljes kiőrlésű gabonák, a tökmag, a lenmag.

Progeszteron

A progeszteron és az ösztrogén szintjének egyensúlyban kell lenni a szervezetben. A progeszteron szintje sok okból kifolyólag csökkenhet, pl. stressz, fogamzásgátló tabletta, menopauza miatt. Ez elhízást és depressziót eredményez.

Így kerüld el:

  • Mozogj rendszeresen.
  • Próbáld ki a meditálást.
  • Kerüld a stresszt.

Ösztrogén

Az ösztrogén az elsődleges női nemi hormon. Szintjében bármilyen eltérés elhízást okozhat. Magas ösztrogénszint kialakulhat a hormon túlzott termelődése, vagy sok ösztrogént tartalmazó étel fogyasztása miatt. Amikor az ösztrogén szintje megemelkedik, az inzulint termelő sejteket stressz éri. Ez inzulin rezisztenciát eredményez, ami a vércukorszint megemelkedéséhez és elhízáshoz vezet.

A premenopauza szakaszában lévő nőknek alacsonyabb az ösztrogén szintjük. Hogy feltöltse ösztrogén készleteit, a test más ösztrogén forrásokat kezd el keresni. Ilyen források a zsírsejtek. Amikor az ösztrogén szint lecsökken, a test elkezd minden elérhető energiaforrást zsírrá alakítani, hogy feltöltse a vércukorszintet. Ez elhízáshoz vezet.

Így kerüld el:

  • Egyél teljes kiőrlésű gabonát, friss zöldséget és gyümölcsöt.
  • Kerüld az alkoholt.
  • Mozogj rendszeresen.
  • Kerüld a feldolgozott húskészítményeket.

Leptin

A leptin szabályozza az energiaháztartás egyensúlyát a testben az éhségérzet blokkolásával. Amikor magas cukortartalmú ételt eszünk, a túl sok fruktóz zsírrá alakul át, ami a májban, a hason és a test egyéb részein raktározódik el. Ezek a zsír sejtek leptint választanak ki. Minél több leptin termelődik, a test annál inkább érzéketlenné válik rá. Ez készteti az agyat arra, hogy ne fogadja az evés beszüntetésére irányuló jeleket.

Így kerüld el:

  • Kerüld a magas cukortartalmú ételeket és italokat. Napi 3 adag gyümölcsnél ne egyél többet.
  • Egyél sötét zöld levelű zöldségeket.
  • Kerüld a feldolgozott élelmiszereket.
  • Aludj eleget. Napi 7-8 óra az ideális.
  • Hidratáld magad.

Grelin

Elsődlegesen a gyomor választja ki ezt a hormont, amit éhséghormonnak is neveznek. A grelin növeli az étvágyat és fokozza a zsírraktározást. A grelin szintje akkor nő meg, ha valaki szigorú diétán van vagy böjtöl.

Így kerüld el:

  • Edz rendszeresen.
  • Egyél 2-3 óránként.
  • Étkezés előtt 20 perccel igyál fél pohár vizet.
  • Egyél friss gyümölcsöt, zöldséget és magas fehérjetartalmú élelmiszereket.

Melatonin

A melatonin szabályozza az alvást és az ébrenlétet. Miközben alszunk, testünk növekedési hormont választ ki, ami segíti a gyógyulást és építi a sovány izomzatot. De ha nem alszunk eleget, ez a gyógyulási folyamat felborul, stresszt és elhízást okoz.

Így kerüld el:

  • Későn este és közvetlenül lefekvés előtt ne egyél.
  • Aludj eleget.
  • Aludj hűvös, sötét szobában.
  • Kapcsolj ki magad körül minden készüléket, mielőtt aludni mész.

Hozzászólások

10 ok, hogy az egészséged érdekében most azonnal megszabadulj a flip-flop papucsaidtól

10 ok, hogy az egészséged érdekében most azonnal megszabadulj a flip-flop papucsaidtól

Amikor a hőmérséklet emelkedik, a viselt ruhák száma is csökken, és az emberek elkezdenek papucsot viselni. De ez nem igazán a legjobb ötlet. Az Amerikai Orvostudományi Szövetség által végzett tudományos tanulmányok azt mutatják, hogy a

Most azonnal szabadulj meg a lábujjközös papucstól

Most azonnal szabadulj meg a lábujjközös papucstól

Amikor a hőmérséklet emelkedik, a viselt ruhák száma is csökken, és az emberek elkezdenek papucsot viselni. De ez nem igazán a legjobb ötlet. Az Amerikai Orvostudományi Szövetség által végzett tudományos tanulmányok azt mutatják, hogy a

Ez életmentő lehet: így tudod megkülönböztetni a szívrohamot és a pánikrohamot

Ez életmentő lehet: így tudod megkülönböztetni a szívrohamot és a pánikrohamot

A pánikroham és a szívroham hasonló tünetekkel jár, mint például a mellkas erős fájdalma, izzadás, szúró érzés, egyenetlen légzés és hányinger. Az a tény, hogy egy szívroham okozhat pánikot, csak még valószínűbbé teszi, hogy az

15 orvosi tévhit, amit sokan még mindig igaznak hisznek

15 orvosi tévhit, amit sokan még mindig igaznak hisznek

A jóakaróinktól sokszor halljuk, hogy mit kellene és mit nem kellene tennünk, hogy egészségesek és fittek legyünk. De mi van akkor, ha nincs mindenben 100%-ig igazuk? A tudomány fejlődésével nyilvánvalóvá vált, hogy a hosszú ideje biztosnak hitt orvosi állítások valójában tévesek. A következő lista

8 természetes módon csökkentheted a vérnyomásodat 10 percen belül

8 természetes módon csökkentheted a vérnyomásodat 10 percen belül

Ha gyakran van komoly fejfájásod, sokszor érzed magad fáradtnak, rendszertelen a szívverésed és mellkasi fájdalmat is érzel, valószínűleg magas vérnyomásban szenvedsz. Ezt a betegséget okozhatja a stressz, az alváshiány, az elhízás, de más, háttérben megbújó betegség is. Az sem ritka, hogy teljesen

Miért folyik a nyálad alvás közben, és hogyan szüntesd ezt meg

Miért folyik a nyálad alvás közben, és hogyan szüntesd ezt meg

A nyálzás akkor következik be, amikor túl sok nyál gyűlik össze a szájban. Ez mindannyiunkkal előfordul, de azt tudtad, hogy ha túlzott mértékben vagy rendszeresen jelentkezik, akkor betegség jele is lehet? Most megismerheted a nyálzás mögött álló okokat, és megtudhatod, hogyan vess véget neki. Mi

Ha a vércsoportod 0-ás, itt van 8 dolog, amiről érdemes tudnod

Ha a vércsoportod 0-ás, itt van 8 dolog, amiről érdemes tudnod

Az emberi vért az 1900-as évek elején osztotta 4 csoportra Karl Landsteiner, az osztrák orvos. Mindenki tudja, hogy fontos ismerni a saját vércsoportunkat vészhelyzet esetére, mikor vérátömlesztésre lehet szükségünk. Az is kiderült, hogy a vércsoportunk befolyásolja az egészségünket, egyesek szerint

13 szokás, amit ártalmatlannak hiszünk, pedig egyáltalán nem az

13 szokás, amit ártalmatlannak hiszünk, pedig egyáltalán nem az

Mindenki tudja, hogy későn lefeküdni és túl sokat enni egészségtelen. De néha még a leginkább ártalmatlannak tűnő szokások is kárt tehetnek egészségünkben. Tudtad, hogy akár kórházban is kiköthetsz, ha visszatartod a tüsszentést? Vagy hogy a rágózás csökkenti a koncentrációt? Megtudhatod, melyek az

Vészesen ketyeg az időd, ha csomót találsz a nyakadon vagy a füled mögött, állítják a szakemberek

Vészesen ketyeg az időd, ha csomót találsz a nyakadon vagy a füled mögött, állítják a szakemberek

A csomók a nyakon vagy a fül mögött eléggé gyakoriak. Hogy hogyan reagálunk rájuk, az igen változó. Van, aki nem vesz róluk tudomást, mások viszont azonnal aggódni kezdenek. Egyes esetekben ezeket a csomókat akné vagy lipóma okozza, melyek valójában veszélytelenek. De előfordulhat, hogy a nyakon és

Pszichológusok magyarázata arra, amiket az álmainkban látunk - némelyik nagyon megdöbbentő

Pszichológusok magyarázata arra, amiket az álmainkban látunk - némelyik nagyon megdöbbentő

Az emberiség a létezése óta próbálja megfejteni az álmok rejtélyét. Napjainkban már külön tudományág, az orinológia is foglalkozik a kutatásukkal. Akik az ezoterikus magyarázatokat részesítik előnyben a tudományosakkal szemben, szívesen próbálják meg értelmezni az álmaikat álmoskönyvek alapján, és e

http://ujhazak.com