10 rafinált trükk, amivel még egy kis extra pénzt csikarnak ki a zsebünkből a marketingesek

  1. 1 A viszonosság érzése.

    depositphotos

    Mindannyian szoktunk borravalót hagyni az éttermekben, ám nem mindegy, hogy mennyit. A marketingesek persze a borravaló jelenségére is különös hangsúlyt fektetnek, amit a viszonosság érzés keltésével igyekeznek elérni.

    Ha egy pincér például egy rágógumival kedveskedik a vendégeknek, akkor átlagosan 20%-al nagyobb borravalót kap, mint az a pincér, aki csak a számlát hozza ki nekik.

    Ez az apró figyelmesség persze bármi más is lehet: snapsz, harapnivaló, házi bor, stb…a lényeg, hogy a vendégben ezáltal olyan érzés keletkezzen, mintha „tartozna” a pincérnek és ezáltal önszántából akarjon extra borravalót hagyni.

  2. 2 ,,Mindenkinek van ilyen, én is szeretnék..."

    pixabay

    A szociális hálózatok nem csupán kommunikációs eszközök, hanem finomra hangolt kereskedelmi platformok is egyben, ahol a cégek könnyebben és pontosabban érik el az ügyfeleiket, mint bárhol máshol.

    A közösségi oldalakon történő hirdetésekre a már jól ismert „táncparkett effektus” a jellemző, (eleinte kevés ember táncol, de amikor valaki belekezd, utána mindenki sokkal bátrabb) vagyis eleinte viszonylag kevés embernek az érdeklődését keltik fel, de amikor elkezd terjedni és már az ismerőseinknek is van belőle, akkor akaratlanul is úgy érezzük, hogy nekünk is kell belőle, ami egyszerű pszichológiai okokkal magyarázható.

  3. 3 A gyermekkor ízei.

    pixabay

    A marketingesek kedvelt fegyvere a régi emlékeket felidéző emóciós támadás, mellyel legfőképpen a gyerekkorunkra, életünk legszebb időszakára próbálnak emlékeztetni bennünket.

    Az emberek általában nem szeretnek kísérletezni és új dolgokat kipróbálni, - legalábbis ami a mindennapi rutinjukat illeti - ezért egy gyerekkori emlékeket célzó reklámhirdetéssel akár 40%-al több vásárlót lehet elérni, mint alapesetekben.

  4. 4 Illatok a boltban.

    depositphotos

    Egy átlagos vásárlónak talán meg sem fordul a fejében, de egy bevásárlóközpontba érve mindennek oka van, még a különféle illatoknak is.

    Hogyan működik: emlékszel az illatra, ami akkor kap el, amikor belépsz egy McDonald’s-ba? Hát a parfümboltok jellegzetes illatára? Ezek mind-mind mesterségesen levegőbe juttatott aromák, melyekkel egy céljuk van a cégeknek: hogy vásárlásra és fogyasztásra ösztönözzenek bennünket. Azokban az üzletekben, ahol külön illataromával hatnak a vendégekre általában 20%-al több értékesítés történik, mint más boltokban.

  5. 5 Gyermekeket célzó marketing.

    pixabay

    Egyes szülők annyira szeretik a gyermekeiket, hogy szó szerint az egész világot képesek lennének megvásárolni nekik. Ezt a marketingesek is jól tudják és hülyék is lennének nem kihasználni.

    Hogyan működik: minél fényesebb egy termék csomagolása, annál jobban vonzza a gyerekek figyelmét.

  6. 6 A kontraszt elv.

    depositphotos

    A befolyásolás pszichológiájának első és legfontosabb szabálya, hogy az emberi létezésnek van egy alapelve, mégpedig a kontraszt elv. Ez az elv szabja meg milyennek érzékeljük a különbséget két egymás után elénk kerülő dolog között. Egyszerűsítve az elvet, ha a második dolog elég nagy mértékben különbözik az elsőtől, a különbséget a ténylegesnél nagyobbnak fogjuk látni.

    Hogyan működik: egy férfi bemegy a boltba, hogy öltönyt és pulóvert vegyen. Az eladók először az öltönyhöz kísérik őt, mivel annak az ára jóval magasabb, és bár a pulóver ára is csillagászati, a jóval drágább öltönyhöz képest mégis jó üzletnek fogja érzékelni a vásárló. Ugyanez igaz minden más kiegészítőre is, (póló, cipő, öv) és természetesen nem csak a ruhaboltok esetében figyelhető meg ez a jelenség, a szupermarketekben és egyéb helyeken is a kontraszt elvre alapozva kerülnek berendezésre az üzletek. 

  7. 7 Az ördög a részletekben rejlik.

    depositphotos

    Hogyan működik: a ruhaboltokban szakemberek által összeállított kollekciókat láthatunk, amik a legapróbb részletekig (nyaklánc, karkötő, gyűrű) úgy lettek megtervezve, hogy a tökéletesség érzését keltsék bennünk. Ebből kifolyólag pedig nem elégszünk meg a fő ruhadarab megvásárlásával, a kiegészítőkre is igényt tartunk, amiken nem csak hatalmas a profitjuk a cégeknek, de sokszor irreálisan magas is az áruk.

  8. 8 Fej nélküli próbababák.

    pixabay

    Gyakran látni fej vagy arcnélküli próbababákat az üzletekben. Gondolkoztál már rajta, hogy miért?! Az oka meglehetősen egyszerű: az eladók nem akarják, hogy bármi is elvonja a figyelmünket a próbababákra öltött ruhákról.

    Hogyan működik: az arc vagy fejnélküli próbababáknak nem kezdjük el nézegetni az arcukat (pedig emberi mivoltunkból fakadóan egy másik ember-formájú lénynél ezt nézzük meg először) hanem rögtön 100%-ban a ruhadarabokra koncentrálunk.

  9. 9 Megtévesztő előnyök.

    depositphotos

    Gyakran választunk terméket konkrét probléma okán, ilyenkor pedig teljesen megfeledkezünk a minőségről, a teljesítményről a felhasznált anyagokról, stb. Ezt a pszichológiai jelenséget előszeretettel használják a gyártók.

    Hogyan működik: például a narancsbőr elleni krémet úgy tervezték, hogy egyértelmű legyen számunkra az üzenete és hatása, pedig valójában egy hidratáló krém, a rendszeres testmozgás és egészséges táplálkozás sokkal többet segíthet, mint bármilyen krém.

  10. 10 Nem létező választék.

    pixabay

    Egy gyorsétterembe érve az ott árult termékek méretét nem a vevői szükségletek, hanem a drágább vásárlásra történő ösztönzés jegyében alkották meg. Ezeket a trükköket legtöbbször a vendéglátó szektorban használják.

    Hogyan működik: vegyünk például egy kávézót. A kis latte ára 500 forint, a közepesé 600 míg a legnagyobbé 800. Mi az első, ami eszébe jut ilyenkor egy vásárlónak? Az, hogy „jéé, de hisz akkor a nagyobb sokkal jobban megéri!” pedig ez egyáltalán nincs így. Az árakat és a termékek neveit nézve persze könnyedén ez szűrhető le, de a valóság az, hogy a nagyobb kiszerelésben sincs annyival több latte, mint az indokolt lenne a termék árának tükrében. Mivel azonban mi tudat alatt a leginkább „nyereséges” terméket szeretnénk választani, egyszerűen rá leszünk kényszerítve arra, hogy a nagyobbat válasszuk.


Hozzászólások

Senki sem képes hiba nélkül teljesíteni ezt a Mandela-effektus tesztet. Neked sikerül?

Senki sem képes hiba nélkül teljesíteni ezt a Mandela-effektus tesztet. Neked sikerül?

Mandela effektusnak hívjuk azt, amikor az emberek nagy többségének kristálytiszta emlékei vannak olyan dolgokról, melyek valójában sosem történtek meg. Nevét Nelson Mandeláról, korábbi dél-afrikai elnökről kapta, mivel hozzá köthető az egyik legkomolyabb ilyen jelenség: a középkorú emberek többségén

Így néznének ki a legnépszerűbb filmek plakátjai, ha sztárok helyett macskák lennének rajtuk

Így néznének ki a legnépszerűbb filmek plakátjai, ha sztárok helyett macskák lennének rajtuk

A macskák nemcsak az internetet, de már a mozifilmek világát is megnyerték maguknak. Legalábbis egy orosz grafikus csoportnak köszönhetően mindenképpen. A Vkontakte közösségi oldal „Котий” (A macska) nevezetű csoportjában ugyanis az interneten fellelhető abszurd macskás fotók segítségével az emberek

18 megoldás a ház rendszerezéséhez, amelyek láttán örömmel fogsz felsóhajtani

18 megoldás a ház rendszerezéséhez, amelyek láttán örömmel fogsz felsóhajtani

Gyerekjátékok, szépségápolási cikkek, háztartási vegyszerek, rengeteg cipő ... Olyan sok terméket vásárolunk meg, hogy egy hangulatos otthon megszervezése komoly fejfájást okozhat! Néha kifogyunk az ötletekből, hogy hogyan lehetne mindent elrendezni, hogy szép és kényelmes is

12 élelmiszer, amely árthat neked, ha rosszkor fogyasztod

12 élelmiszer, amely árthat neked, ha rosszkor fogyasztod

Kutatások szerint, manapság az Egyesült Államokban egy átlagos ember kb. 20% -kal több kalóriát fogyaszt, mint ősei a múlt században. És bár az emberek egyre tudatosabban táplálkoznak, nem mindig könnyű az egészséges táplálkozás szabályainak megfelelni.

Egy Titanic túlélő azt állítja, hogy nem egy jéghegy pusztította el a hajót

Egy Titanic túlélő azt állítja, hogy nem egy jéghegy pusztította el a hajót

A könyvekből és a filmekből mindannyian tudjuk, hogy a Titanic egy jéghegy miatt süllyedt, de van néhány friss bizonyíték, amely szerint robbanások és tüzek voltak a hajón, és ezek miatt süllyedt el! Ez megváltoztatja a

Az anya beköti a babát az autós ülésbe, és kidobja a második emeleti ablakból, mielőtt utolsó lélegzetet vesz

Az anya beköti a babát az autós ülésbe, és kidobja a második emeleti ablakból, mielőtt utolsó lélegzetet vesz

Csodálatos, hogy mi történik egy nő megérzésével, amikor anyává válik. Hirtelen az élete már nemcsak önmagáról szól. Gyermeke biztonsága előtérbe kerül – történjen bármi. Ez a történet egy tökéletes példa egy anya szeretetére – hihetetlenül szomorú és

20 fantasztikus tervező, akik egy lépéssel a világ előtt járnak

20 fantasztikus tervező, akik egy lépéssel a világ előtt járnak

A tervezők nem ülnek nyugodtan! Amikor a praktikus találkozik a kreatívval, nagy dolgok születnek. Lehet, hogy nem veszed észre, de életünket továbbra is a tervezők munkája alakítja. Minden tervező fő célja, hogy életünk jobb és

9 jele annak, hogy túl sok cukrot fogyasztasz

9 jele annak, hogy túl sok cukrot fogyasztasz

A cukor jó ízű, és minden, ami tartalmazza, még jobb! Úgy tűnik, hogy az édes kristályos szénhidrát mindenhol megtalálható. Legtöbben szeretünk a kedvenc desszertjeink felejthetetlen ízére gondolni, amikor éhesek vagyunk. Azonban az, ami ártatlan örömnek

A japán emberek életének 15 jellemzője, ami meghaladja az átlagos európai emberek gondolkodását

A japán emberek életének 15 jellemzője, ami meghaladja az átlagos európai emberek gondolkodását

Japán egy teljesen egyedi ízlésű, évezredes hagyományokkal rendelkező ország, filozófiájuk pedig generációról-generációra öröklődik a lakosok között. Noha az ország maga az egyik legfejlettebb a világon, a technikai újítások folyamatos fejlesztése közben sem szakította meg a kapcsolatot a gyökereive

28 találmány, amivel Japán büszkélkedhet

28 találmány, amivel Japán büszkélkedhet

Mi jut eszedbe, ha Japánra gondolsz? A kontrasztok országa, ahol az érintetlen természet szomszédjai a fejlett technológiák. 1995-ben a ma nagyon népszerű monopodot a Haszontalan japán találmányok című könyvben lehet megtalálni. Azoknak az embereknek, akik

http://ujhazak.com