Az autótolvajok 5 trükkje, amit jobb, ha ismersz, hogy biztonságban tudhasd az autódat

 

Az orosz közlekedésrendészet statisztikái szerint 2018 januárja és áprilisa között 13.700 autót loptak el, ami 10%-kal kevesebb, mint 2017-ben. Az Egyesült Államokban a legmagasabb az autólopások száma, 2017-ben 773.139 esetet jegyeztek fel. Magyarországon 182 lopást rögzíttek 2018-ban, ebből 134 Budapesten történt.
Hogy csökkentsd az esélyét annak, hogy az autódat vagy bármilyen vagyontárgyadat ellophassák belőle, jobb, ha megismered a profi tolvajok módszereit! Ezzel megóvhatod magadat és a szeretteidet a bajtól!

1. Érme az ajtó fogantyúban

Az egyik legtalálékonyabb trükk, hogy az autó ajtaját egy érme segítségével nyitják ki. A tolvaj beleilleszt egy pénzérmét az utasoldali ajtó fogantyújába, mivel a sofőrök általában nem nézik meg ezt az ajtót, ha egyedül utaznak. Később, mikor a sofőr bezárja az autót, a zár a megszokott hangot adja, de a centrálzárat az érme blokkolja, azaz, az autó valójában nyitva marad.

Ezért érdemes körbejárni az autót, mielőtt és miután bezártad.

 

2. Betörés a fedélzeti diagnosztikán keresztül

1996-ban kezdték az autókat felszerelni OBD fedélzeti diagnosztikával. Az OBD-hez csatlakoztatott speciális eszköz segítségével letiltható a riasztó vagy nyitható az ajtó.

De a leglényegesebb, hogy segítségével kulcs nélkül is elindítható az autó.

Az egyik lehetséges módja annak, hogy ezt kivédd, ha a port formáját vagy a vezetékek elrendezését megváltoztatod, így a tolvajok eszköze használhatatlan lesz hozzá.

Természetesen ahhoz, hogy ezt a trükköt végrehajthassa, a tolvajnak be kell jutnia az autóba, de egy profinak ez nem okoz gondot.

3. Egy üres palack

Ez a fajta lopás általában félig üres parkolókban fordul elő. Nagyon egyszerű:

  • A tolvaj bedug egy üres műanyag palackot a kerék és a sárvédő közé az utasoldalon, így a sofőr nem veszi észre azonnal. Amikor visszatér az autójához, és megpróbálja beindítani, hallani fogja az összegyűrődő palack hangját.
  • Ekkor kiszáll az autóból megnézni, hogy honnan jön a furcsa zaj. Ebben a pillanatban megjelenik a tolvaj, és mivel a sofőrök nagy része nem állítja le az autót, ha egy pillanatra kiszáll, már viszi is a kocsit.

A legjobb, ha mielőtt elindulsz, mindig körbejárod az autódat!

4. A riasztó megbolondítása

Általában házak előtt parkoló autóknál alkalmazzák ezt a módszert. A tolvaj megdobja valamivel az autót, ami kárt nem tesz benne, de beindítja a riasztót. A riasztó addig szól, míg a tulajdonosnak vagy a szomszédoknak el nem fogy a türelme.

A tulajdonos, azt gondolván, hogy a riasztó megbolondult, kikapcsolja azt. Ezt követően lép akcióba a tolvaj, aki lehet, hogy az egész autót nem tudja ellopni, de egyes részeit igen.

5. Női táska

Közlekedési lámpáknál és kevésbé zsúfolt helyeken vetik be ezt a trükköt a tolvajok. Arra számítanak, hogy a legtöbb ember az utasoldali ülésen hagyja a pénzt rejtő táskáját, és mozgás közben nem zárja be az autót.

Amint az autós megáll a lámpánál, a tolvaj odalép a kocsihoz, kinyitja az utasoldali ajtót, és elemeli a táskát. Ezután pontosan az következik, amit a tolvaj kitervelt. A sofőr kiszáll és a tolvaj nyomába ered. Ebben a pillanatban már lopják is a kocsit. Ha a tolvaj tervei nem jönnek be, és a sofőr az autóban marad, később valószínűleg a tolvaj felkeresi őt, és pénz ellenében felkínálja neki az ellopott holmiját.

Hasonló módszert alkalmaznak a kéregetéssel is, mikor látszólag ártalmatlan emberek kicsalják a sofőrt az autóból, hogy a társuk közben ellophassa a kocsit.

BÓNUSZ: Miért van egy kis gomb a szélvédő alatt?

Nem minden sofőr ismeri pontosan az autója működését, de erre a kérdésre most ők is választ kaphatnak. Ez egy hőmérséklet érzékelő szenzor.

Attól függően, hogy az érzékelő milyen adatokat küld a computernek, a klíma szabályozza a ventilátor működését. Ezért minden leírásban figyelmeztetnek arra, hogy ne takard le ezt a gombot. Amelyik autóban nincs klímaszabályzó, ott a gomb dekoratív funkciót tölt be.


Hozzászólások


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/www/tophirhu/tophir.hu/templates/polo/article.phtml on line 241
http://ujhazak.com